פרופ' יורם לס: "האנשים שחלו בקורונה הם טיפה בים של האוכלוסייה"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר עדיין איתן בדעתו, כי על אף ההדבקות החדשות, נגיף הקורונה אינו קטלני יותר מכל מחלה אחרת. כמו כן הוא טוען כי אנשים בריאים אינם צריכים לחבוש מסכות, אלא רק מי שנמצא חולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 17:25 ח בסיון התשפ

פרופ' יורם לס: "האנשים שחלו בקורונה הם טיפה בים של האוכלוסייה"
"לא צריך מסכה לאנשים רגילים בשטח ציבורי רגיל" , צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופסור יורם לס התראיין ל103FM שם המשיך לטעון כי סכנת הקורונה איננה חמורה כפי שהיא מוצג. לס סובר כי כמות החולים היא מזערית ביחס לאוכלוסיה, ואין היא חמורה יותר ממחלות אחרות. לטענתו גם גל ההדבקות החדש בבתי הספר לא גורם לו לחזור בו מדעתו: "נכון יש התפרצות של תחלואה, של חולים, מה האמת? אין חולים."

"יש חיוביים בריאים לגמרי, הנגיף הזה נוגע באמת מבחינה של סיכון חיי אדם במעט מאוד אנשים ששייכים לקבוצות שאנחנו מכירים, שזה טיפה בים של האוכלוסייה. אין חולים חדשים" אמר לס. "אני אומר את האמת שלי, והיא לא רק שלי כי אמת היא דבר אובייקטיבי. אני לא שיניתי את דעתי מהרגע הראשון שהתברר לי שבסין עם מיליארד ו-400 מיליון בני אדם מתו 4,000 בני אדם. הסיכון לאוכלוסייה מהמחלה הזו דומה לסיכון ממחלות אחרות, כבר נמאס לי להגיד את השפעת".

לדעת לס גם ההוראה לחבישת מסכות במרחב הציבורי היא מיותרת, אך יש להקפיד על חבישתה באזור של חולים וקבוצות סיכון: ", "חולה מפיץ כמויות עצומות של וירוס ולכן אמרו חשוב שחולה פעיל צריך מסכה, הצוות הרפואי שמטפל בו וצמוד אליו צריך מסכה. לא צריך מסכה לאנשים רגילים בשטח ציבורי רגיל".