טוויטר תשתף פעולה עם ער"ן כדי לסייע במתן עזרה נפשית בישראל

בחיפוש מושגים הקשורים בהתאבדות או פגיעה עצמית בטוויטר, תוצאת החיפוש הראשונה תכלול הודעה המעודדת אותו לפנות לעזרה, וכן את פרטי ההתקשרות עם ער"ן, עמותת עזרה ראשונה נפשית לאנשים במצוקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 13:45 ח בסיון התשפ

טוויטר תשתף פעולה עם ער"ן כדי לסייע במתן עזרה נפשית בישראל
טוויטר, צילום: shutterstock

החל מהיום בישראל, כאשר מישהו מחפש מושגים הקשורים בהתאבדות או פגיעה עצמית ברשת החברתית טוויטר, תוצאת החיפוש הראשונה תכלול הודעה המעודדת אותו לפנות לעזרה. ההודעה שתופיע בראש תוצאות החיפוש תכלול את פרטי ההתקשרות עם ער"ן, עמותת עזרה ראשונה נפשית לאנשים במצוקה, המפעילה את הקו החם והסיוע המקוון הגדול בישראל.

"הקהילה הפתוחה של טוויטר יכולה להוות מקור חשוב לתמיכה בזמן אמת עבור כל אחד ואחת המתמודדים עם מחשבות של פגיעה עצמית או התאבדות. מתן מענה לעזרה נפשית דורש שיתוף פעולה בין כל הגורמים האחראים, בין אם הם ציבוריים, פרטיים או מלכ"רים. בישראל, אחת הדרכים לעשות זאת היא דרך שיתוף הפעולה שלנו עם ער"ן המאפשר להציע הודעות ראשונות בתוצאות החיפוש, המעודדות אנשים במצוקה לפנות לעזרה", אמרה ילווה פטרסון, מנהלת מדיניות ציבורית למדינות הנורדיות וישראל בטוויטר. 

"רשתות חברתיות הן ערוץ חיוני בהגשת עזרה נפשית ראשונית בכלל, ובמניעת אובדנות בפרט. המשימה של ער"ן, כחלק בלתי נפרד ממערך שירותי החירום בישראל, היא לספק עזרה ראשונה נפשית זמינה ונגישה לכל אדם שחווה מצוקה רגשית 24/7. שיתוף הפעולה בין טוויטר לבין ער"ן הוא גלגל הצלה של ערבות הדדית, שיאפשר לנו לתת מענה קריטי בזמן אמת ולהציל חיים", אמרה ד"ר שירי דניאלס, מנהלת מקצועית ארצית בער"ן.

ד"ר שירי דניאלס

ד"ר שירי דניאלסצילום: יח"צ

לטוויטר יש טופס ייעודי המאפשר לדווח על אנשים המאיימים בהתאבדות או בפגיעה עצמית. צוות מיוחד בודק דיווחים אלו ומיד עם קבלתם, נמצא בקשר ישיר על מנת לתת לאדם המדובר לדעת שמישהו שדואג לו זיהה שיש אפשרות שהוא בסכנה. טוויטר תפנה לשירותים מקוונים או לקו חם ותעודד את אותו אדם לבקש עזרה. בנוסף, טוויטר משתפת מידע דרך מרכז הסיוע הפועל הן עבור אנשים שאולי חושבים על התאבדות ופגיעה עצמית, והן עבור אנשים הדואגים לאחרים בטוויטר.

ההודעות המופיעות בראש מנוע החיפוש זמינות גם עבור אנשים באוסטרליה, בלגיה, ברזיל, פינלנד, צרפת, גרמניה, הונג קונג, אירלנד, איטליה, יפן, קוריאה, ספרד, שוודיה, הולנד, אנגליה, וארה"ב.

אם אתה או מישהו שאתה מכיר עוברים תקופה קשה, אתם לא לבד. ער"ן יכולים לעזור לכם. למדו עוד וצרו קשר איתם בטלפון 1202 או דרך האתר.

ילווה פטרסון

ילווה פטרסוןצילום: טוויטר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן