נתניהו: "הוצעה ל'ימינה' הצעה יותר נדיבה מלכל מפלגה בקואליציה"

ראש הממשלה הסביר כי הדלת לממשלה עדיין פתוחה בפני ראשי ימינה: "ההתנגדות שלהם להצטרף לממשלה נובעת משיקולים פנימיים" וטען כי המלך עבדאללה לא יבטל את הסכם השלום במקרה של החלת הריבונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/20 10:04 ה בסיון התשפ

נתניהו: "הוצעה ל'ימינה' הצעה יותר נדיבה מלכל מפלגה בקואליציה"
בנט ונתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר מדוע החליט לנאום בפתח משפטו: "את התיקים המופרכים האלה תפרו בשבילי ורק בשבילי, וקרא לאנשי ימינה לחבור לממשלתו.  

"אני בלמתי ניסיון שאורגן על ידי נוני מוזס לסגור את 'ישראל היום'. אני בלמתי את זה. איך? בשיחות הסרק האלה עם נוני מוזס, שנועדו לאפשר לי להגיע למצב שפיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עצמי, והחוק בוטל. ואכן, העיתון שלכם לא נסגר", קבע נתניהו בראיון לישראל היום.

ראש הממשלה התרעם על הקביעה שראשי ימינה הביאו את נושא הריבונות לשולחן הממשלה: "הם הביאו את נושא החלת הריבונות מהאמריקנים? מי הביא את זה? פעם ראשונה מאז הקמת המדינה שאני מצליח להביא להכרה אמריקנית, קודם כל ברמת הגולן ובירושלים, אלו החלטות של טראמפ, ומי שבא איתו בדברים זה אני. לא אף אחד אחר".

נתניהו התייחס לכתב האישום שעומד נגדו וגולל את האירועים שקדמו לו: ״ב-2015 לפני שנפתחה חקירה אחת נגדי קיבלנו בליכוד 980.000 קולות. עכשיו אחרי 5 שנים ואחרי חקירות אין סופיות ומבול של הדלפות, משפטי שדה וכתב אישום בתקופת הבחירות - קיבלנו מיליון ו-350.000 קולות. גידול של כמעט 40% בזמן שהאוכלוסייה גדלה באחוזים בודדים. זה נתון שמטריד בעיקר את אנשי התקשורת״.

״לרוב העם נמאס להרכין ראש בפני השקרים והעבריינות של חוקרים במשטרה ושל פרקליטים. זה לא התחיל איתי, אבל זה הגיע לשיא איתי. אנשים מבינים טוב שהוזמנתי לספספל הנאשמים כדי לקחת מהם את הבחירה שהם בחרו״, הסביר נתניהו.

‏נתניהו התראיין גם לעיתון מקור ראשון והסביר כי הוא נחוש להחיל את הריבונות על יהודה ושומרון וטען: "המלך עבדאללה לא יבטל את הסכם השלום במקרה של ריבונות".

ראש הממשלה התייחס גם לפירוק גוש הימין:  "הוצעה ל'ימינה' הצעה יותר נדיבה מלכל מפלגה בקואליציה. ההתנגדות שלהם להצטרף לממשלה נובעת, לטעמי, משיקולים פנימיים". והוסיף: "אני קורא לכל אנשי הימין להצטרף לממשלה, צריך לשלב ידיים ולא לפעול אחד נגד השני. הייתי שמח אם החברים מ'ימינה' יצטרפו. הדלת פתוחה".

על הסיבה לנאום בבית המשפט אמר: "את התיקים המופרכים האלה תפרו בשבילי ורק בשבילי, לא לשום אדם אחר ב-244 שנות דמוקרטיה בעולם".