נתניהו נזף במירי רגב: "התבטאויותייך פוגעות באחדות הממשלה"

ראש הממשלה נזף בחברת הכנסת, זאת לאחר שרגב תקפה את בני גנץ מוקדם יותר וטענה כי הוא אינו בשל להיות ראש הממשלה. הדברים של רגב הביאו לפיצוץ פגישה בין נתניהו לגנץ, שכעס על ההתבטאויות. מקורבי רגב: "היא לא מבינה על מה המהומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/20 20:01 ד בסיון התשפ

נתניהו נזף במירי רגב: "התבטאויותייך פוגעות באחדות הממשלה"
נתניהו ורגב, צילום: גילי יערי / פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף הערב (ד') בחברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) ושולח מסר לגנץ - הדברים שאמרה נגדך רגב לא מקובלים עלי. כזכור, רגב התראיינה מוקדם יותר וטענה כי יו"ר כחול לבן אינו בשל להיות ראש ממשלה, כאשר היא מאחלת לו "ללמוד מהטוב ביותר" במהלך כהונתו לצד ראש הממשלה נתניהו, ולהגיע אולי מוכן יותר לכניסתו לתפקיד. נתניהו נזף ברגב ואמר לה כי התבטואויותיה "פוגעות באחדות הממשלה".

מנגד, מקורבי השרה רגב הגיבו לטענות נגדה ומסרו: "הדברים הוצאו מהקשרם. היא לא מבינה על מה המהומה. הכוונה הייתה שבמהלך השנה וחצי הקרובות יהיה לגנץ ממי ללמוד וכך הוא יגיע בשל יותר לתפקיד. צריך להכיר את השדה המדיני, הפוליטי, את הכנסת ועבודת הממשלה. זו הייתה כוונתה. לדעתה הדברים יהיו ברורים הרבה יותר כשהראיון המלא יתפרסם. אין מה להתנצל, לא נאמר פה משהו יוצא דופן. לא כצעקתה". 

נזכיר, כי עוד בטרם השיחה בין רגב לנתניהו, גורמים בליכוד גם כן התייחסו לדברים של שרת התחבורה כמו גם למתיחות הכללית המורגשת בין הליכוד לכחול לבן בשבוע האחרון ושלחו מסר לפיו יש להימנע מהתקפות בתוך הקואליציה. "הקמפיין הסתיים וזו העת לאחדות. הגיע הזמן להפסיק את המתקפות האישיות מכל צד שהוא. הבחירות מאחורינו והמשימות המשותפות לפנינו ועלינו לשלב ידיים למען אזרחי ישראל".

כעת, נתניהו יקווה כי הנזיפה ששלח לשרת התחבורה ישביע את רצונו של גנץ, שכעס על הדברים של רגב במה שהביא לפיצוץ פגישה שגרתית שלו עם נתניהו. יש לציין כי מתיחות זו היא חלק ממתיחות פוליטית כללית בתוך הקואליציה, כאשר הנושאים העומדים במחלוקת הם הביקורת על מערכת המשפט מצד נתניהו, כאשר גנץ מגבה את מערכת המשפט מוקדם יותר. נושא שני הוא החלת הריבונות, כאשר שר הרווחה איציק שמולי הספיק לסתור את דברי נתניהו וחלק על ראש הממשלה בצורך להחיל ריבונות בקיץ הקרוב.