ניר ברקת נגד שר האוצר: התכנית החדשה מעוותת ומבזבזת כספי ציבור

חבר הכנסת ברקת, שהיה מיועד להיות שר האוצר, תוקף את החלטת השר כץ להעניק תמריצים למעסיקים שהחזירו עובדים מחל"ת וטוען כי התכנית מעוותת: "הוכחה נוספת לכך שאת אגף התקציבים באוצר צריך לפרק ולבנות מחדש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/20 21:07 ג בסיון התשפ

ניר ברקת נגד שר האוצר: התכנית החדשה מעוותת ומבזבזת כספי ציבור
ניר ברקת לכיפה, צילום: כיפה

ח"כ ניר ברקת יצא נגד תכנית החדשה שהציג שר האוצר לעידוד מעסיקים להחזרת עובדים מהחל"ת לאחר משבר הקורונה וטען כי היא לא עונה על צורכי המשק וגורמת לבזבוז כספי ציבור. 

"התכנית שהכינו פקידי האוצר מעוותת ומבזבזת כספי ציבור. במקום זאת חייבים לפצות ישירות את העסקים שנפגעו ואת ששת המיליארדים שהוקצו צריך לתת לאזרחי ישראל כדי לעודד צריכה במשק, כך נסייע לעסקים לצמוח ולהחזיר את העובדים לעבודה. זו הוכחה נוספת לכך שאת אגף התקציבים באוצר צריך לפרק ולבנות מחדש", צייץ ברקת, שיועד להיות שר האוצר עד לפני כמה שבועות. 

כזכור, שר האוצר ישראל כ״ץ, פרסמו מתווה למענק עידוד תעסוקה בהיקף של 6 מיליארד שקלים. המענק, בסכום של 7,500 שקל, יינתן לעסקים בעבור כל עובד שיוחזר לשוק העבודה החל מהראשון ביוני, בגין עובדים שהוחזרו לתעסוקה החל מה-1.5, יקבל העסק מענק בסכום כולל של 3,500 שקל. מקומות עבודה שהשתדלו להשאיר את העובדים שלהם במקום העבודה גם בתקופה הקשה, לא יקבלו מענק כלל. 

ההחלטה של האוצר מעודדת החזרה של העובדים, אך נראה כי מי שירוויח ממנה הם הרשתות הגדולות ולא העסקים הקטנים, שהמשבר הקשה עליהם מאוד. בנוסף ההחלטה מתייחסת לכלל העובדים, אולם היה רצוי אילו המשרד היה מעודד החזרה של עובדים בעלי סיכון גבוה לפיטורין ולא את כלל העובדים.