תושבי "מצפה כרמים": 'נמאס מהקפאה, רוצים פסיקה'

לאחר יותר משנה של המתנה לדיון בבג"צ, יוצאים תושבי מצפה כרמים למאבק. "בית המשפט המחוזי אישר את חוקיות הישוב, הגיע הזמן שבג"ץ יפסוק", אומרים גורמים בישוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/20 16:14 ג בסיון התשפ

תושבי "מצפה כרמים": 'נמאס מהקפאה, רוצים פסיקה'
מצפה כרמים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תושבי מצפה כרמים יוצאים היום (ג') להפגין מול בית המשפט העליון על עינוי הדין שנעשה להם. כעשור שנים נמשך הדיון בעניין מצפה כרמים כשנתיים מפסיקת בימ"ש המחוזי,  ו-15 חודשים מאז הדיון האחרון בבגצ".

לדבריהם, "כל מה שנשאר לבגצ זה לפסוק - והגיע הזמן שבית המשפט יאמר את דברו. מפסיקים לשתוק, נמאס  מההקפאה, רוצים פסיקה" כאמור, התושבים יקיימו היום עצרת מול בית המשפט העליון בהשתתפות חברי כנסת, אישי ציבור ורבנים.

נזכיר, לפני כ-20 שנה, ביום העצמאות תשנ"ט, עלה לקרקע "מצפה כרמים", על אדמות מדינה מדרום ליישוב הוותיק כוכב השחר. כשמונה חודשים לאחר מכן פונה המצפה ממיקומו המקורי בחתימתו של אלוף פיקוד מרכז דאז משה (בוגי) יעלון והועתק מזרחה, במסגרת 'הסכם המאחזים'.

מאז החלה המסכת המשפטית הארוכה, כאשר בבית המשפט המחוזי נפסק לטובת הישוב, על סמך תקנת השוק, שמאפשרת הפקעת קרקעות במקרים מסויימים. בדיון במחוזי גם השתנתה עמדת המדינה לטובת היישוב, הרבה בזכות תצהירי אנשי המנהל האזרחי וכן עדותו של יעלון על הכשרת השטח אליו הועתק היישוב, על ידו.

מספר חודשים לאחר הדיון האחרון, פנה פרקליט הישוב, עו"ד הראל ארנון, לבית המשפט, על מנת להבין מדוע לא נקבע דיון נוסף או נפסק הדין, והתשובה שקיבל היתה, "נעשה, וייעשה מאמץ למתן פסק דין בחודשים הקרובים". אך כאמור, עדיין אין חידוש כלשהו בעניין.

"זה סיפור הזוי, על חבורת אזרחים, תמימי לב, שפעלה ביחד עם המדינה, בשיתוף פעולה עם רשויות החוק מא' ועד ת', שנכפתה עליה עתירה שקרית, ושבית הדין הגבוה לצדק של מדינת ישראל מבצע לה עינוי דין מחפיר שאין כמותו", כתב שי מימון, תושב הישוב, ממארגני ההפגנה

ההפגנה

ההפגנהצילום: תמר גרינוולד