ראש אולפנית ישורון פוטר - ההורים והתלמידות מוחים

לאחר שרשת אמי"ת זכתה במכרז ולקחה את חסותה על אולפנית ישורון בפתח תקווה, העירייה פיטרה את ראש האולפנית המכהן ובאמי"ת פתחו מכרז למועמד חדש. ההחלטה עוררה את זעם ההורים והתלמידות "לא ניתן שכך יתנהגו עם המנהל שלנו"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/05/20 12:50 ג בסיון התשפ

ראש אולפנית ישורון פוטר - ההורים והתלמידות מוחים
התלמידות מוחות על פיטורי ראש האולפנית, צילום: באדיבות המצלמת

סערה באולפנית ישורון בפתח תקווה: עיריית פתח תקווה קיימה מכרז בשבועות האחרונים, בו הוחלט כי בית הספר יעבור לבעלות ברשת אמי"ת. עם זכיית אמי"ת במכרז זומן ראש האולפנית הרב יניב כהן לשימוע  בעירייה המודיע על פיטוריו. ההחלטה המידית לפטר את הרב כהן מתפקידו עוררה זעם בקרב התלמידות והוריהן. 

הרב כהן עומד כעשור בראשות האולפנית, שהייתה עד לאחרונה בבעלות העירייה ואף קידם אותה להישגים רבים. בשנה שעברה הוכתרה האולפנית כאחד מ-20 בתי הספר המצטיינים וזכתה לציון 9.5 במדד מדלן. אלא שעל אף ההישגים, הוחלט כי הרב לא ימשיך בתפקידו ופתחו במכרז לתפקיד המנהל.

רבקה אם לשתי בנות שלמדו בעבר ובהווה באולפנית אמרה ל'כיפה' בדבר ההחלטה: "אנחנו לא ניתן לזה לקרות". לדברי רבקה שעל אף שבית הספר מכיל מעל ל-1000 תלמידות, אך האווירה בין התלמידות ובין הצוות החינוכי קרוב מאוד. "אחת התלמידות הכינה עצומה, ואף החלו בהפגנת תמיכה ליד משרדו של הרב תחת הכותרת "הרב אולפנית שלמה מאחוריך'". רבקה מספרת כי הבנות פנו באופן אישי לגורמים בעירייה על מנת למנוע את ההחלטה.

צילום: צילום מסך

"אנחנו ההורים מאוד מרוצים מהרב, אלא שבתחילת החודש הודיעה לנו העירייה כי היא מקיימת מכרז ושרשת אמי"ת זכתה בו. הבטיחו לנו כי הרשת תצעיד אותנו למקומות חדשים, אלא שעם ההחלטה לפטר את הרב כהן אמי"ת בוחרת להצעיד אותנו אחורה" קובעת רבקה. "אני לא מבינה למה מיד החליטו לפטר, למה לא לבדוק באיזה מנהל מדובר? אנחנו לא מסכימים שכך יתנהגו עם המנהל שלנו".

רבקה מדגישה כי על אף שמדובר בדעת הרוב, ייתכן שיש הורים שאינם שותפים למחאה, ואף בעד החלפת המנהל. "בשנה שעברה וועד הורים, שלא מייצג אותנו באמת, החליט להתנכל לו והם נלחמו בו בצורה עיקשת. המחאה שלהם הייתה בטענה שהרב דתי מידי והוא לא מתאים להן. ונכון שהרב בעד שירות לאומי ולא שירות צבאי לבנות אבל עדיין בוגרות רבות מתגייסות לצבא". רבקה אף מספרת כי בתה הגדולה משרתת היום כקצינה ביחידה סודית ושומרת על קשר קרוב עם הרב כהן שעודד אותה להתקדם לאורך התהליך.    

"הוועד גם כעס על מחאת החצאיות שהייתה, אבל ניתן לראות כי אין שוב הערות על אורך החצאית ובתמונות ניתן לראות בנות עם אורך חצאית שונה, כל תלמידה באה איך שהיא רוצה". רבקה מתארת כי הבנות מאוד מוטרדות מההחלטה ושהן "לא ישנות בלילה" כדבריה. "איזו מן החלטת חינוכית זו לפטר ככה מישהו, במיוחד שמדובר באדם שאין מילה אחת להגיד עליו, גם לא בשימוע נאמרה עליו ולו מילה רעה אחת". 

מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר: "אולפנית ישורון עברה בהליך מכרז מבעלות עירונית לבעלותה של רשת "אמית" -רשת עצמאית. בהתאם להנחיות משרד החינוך ותנאי המכרז להעברת הבעלות, האחריות הניהולית על בית הספר שייכת לרשת "אמית" והיא זו האחראית, בין היתר, על מינוי מנהל לאולפנית". 

דובר רשת אמי"ת: "על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, עם כניסת הרשת לניהול מוסד חינוכי, עליה לערוך מכרז לתפקיד המנהל. השבוע פורסם המכרז לתפקיד וכל מי שעומד בתנאי המכרז יכול ומוזמן לגשת. ועדת המכרז הכוללת את נציגי העיריה, הרשת ומשרד החינוך תבחר את המועמד הטוב ביותר למען האולפנה".