מהאופוזיציה: סיעת ימינה הניחה על שולחן הכנסת את הצעת 'החוק צרפתי'

במטרה לפצל את הקואליציה החדשה, בימינה הגישו את הצעת החוק שתמנע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן למעט בעבירות חמורות: "חקירות ומשפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן פוגעים מאוד ביכולתו לתפקד ומעניקים כח יתר לפרקליטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 20:25 ב בסיון התשפ

מהאופוזיציה: סיעת ימינה הניחה על שולחן הכנסת את הצעת 'החוק צרפתי'
צילום: כיפה

יום אחרי פתיחת משפטו של ראש הממשלה נתניהו, סיעת ימינה הניחה היום (ב') על שולחן הכנסת הצעת "חוק צרפתי", שתמנע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן למעט בעבירות חמורות.

בימינה הסבירו מדוע הם הגישו את הצעת החוק: "כפי שאנחנו רואים בימים האלה, חקירות ומשפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן פוגעים מאוד ביכולתו לתפקד ומעניקים כח יתר לפרקליטות. הפרדת הרשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן ולסכל את בחירת הציבור הדמוקרטית באמצעות רדיפה משפטית".

עוד הסבירו בימינה: "בתקופה האחרונה אנחנו עדים בצורה הכי מוחשית לנזקים הכבדים שגורמות חקירות נגד ראש ממשלה מכהן לדמוקרטיה, ליציבות השלטונית, ולאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שנתפסת, בצדק, כשחקן פוליטי. הפתרון למציאות המעוותת הזו אינו בנאומים וצעקות אלא בחקיקה. נבחרנו כדי לתקן".

התנועה לאיכות השלטון מיהרו להתייחס להצעת החוק שהגישה ימינה: במאבק על ליבו של הנאשם בפלילים - בנט וסמוטריץ שוברים שיאים של פתאטיות. התנועה לאיכות השלטון בעקבות הפרסום על קידום החוק הצרפתי ע"י סיעת ימינה: "כמה מפתיע לגלות שהחוק הראשון שמבקש לקדם "לוחם השחיתות" נפתלי בנט, מי שרק לפני מספר שבועות הכריז כי ילחם בשחיתות אם ישב באופוזיציה, הוא חוק מביש שכל מטרתו היא למלט ראש ממשלה מאימת הדין".

נזכיר כי החוק שהגישו ימינה כבר לא יעזור לנתניהו מכיוון שמשפטו כבר החל. חוקים חדשים אינם חלים באופן רטרואקטיבי, אך המטרה של ימינה היא לגרום לרעידות בקואליציה, אליה הם לא הצטרפו. החוק החדש יגרום למריבות פנימיות בין גוש השמאל וגוש הימין שעד עכשיו לא מצליחים לשתף פעולה.