בתי המשפט יעבדו גם בתשעה באב

בעקבות ההחלטה עורכי הדין שיגרו מכתב מחאה ליו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר ולשר המשפטים אבי ניסקורן בדרישה להתערבותם בהחלטה לקיצור הפגרה על חשבון תשעה באב וחופשת הקיץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/20 20:21 ב בסיון התשפ

בתי המשפט יעבדו גם בתשעה באב
צילום: פלאש 90

המורים לא לבד: משרד המשפטים יצא בהחלטה לא שגרתית והחליט כי גם בצום תשעה באב יפעלו בתי המשפט בישראל, ולא יצאו לפגרה כבדרך כלל. ההחלטה עוררה כעס בעיקר בקרב בקרב עורכי הדין שטענו כי מדובר בפגיעה בעורכי הדין שומרי המסורת ובעיקר בעורכי הדין ההורים לילדים, שנמצאים בימים אלו בחופש הגדול. בכך מצטרפת גם מערכת המשפט למורים שילמדו ימים נוספים בשל ההשבתה של המערכת בימי הקורונה.

בעקבות הסערה פנתה סיעת 'אמונה במשפט' המיוצגת בלשכת עורכי הדין על ידי עורכי הדין יוסי ויצמן ועורך הדין יו"ר ועדת האתיקה של הלשכה מנחם מושקוביץ, במכתב  לחבר הכנסת הרב יעקב אשר יו"ר ועדת החוקה הנכנס, עם העתק לשר המשפטים אבי ניסקורן בדרישה שיתערבו לאלתר ויביאו לשינוי ההחלטה בנוגע למועד הפגרה: "ראשית, יום תשעה באב, שהינו יום אבל לאומי יהודי, חל השנה ביום חמישי, 30.7.20.  בשנים כתיקונן, הצום הממושך חל בתוך ימי הפגרה ולא מתקיימים בו דיונים,  ואולם לאור הכוונה על דחיית מועד הפגרה, הרי שהצום עתיד לחול בתוך ימי העבודה הרגילים, כיום דיונים לכל דבר ועניין", התריעו עורכי הדין ויצמן ומושקוביץ.

לטענתם ההחלטה על קיצור הפגרה, טומנת בחובה פגיעה רחבה בעורכי דין שלהם ילדים: "דחיית מועד הפגרה משמעותה חובת ייצוג בבתי המשפט וניהול הליכים משפטיים בזמן חופשת הקיץ במערכת החינוך, אשר כמעט ולא קוצרה. חוסר ההלימה שיווצר מול פגרת בתי המשפט המקוצרת יביא לבעיה חמורה בקרב עו"ד בעלי משפחות עם ילדים, חלקם 1קטנים,  כאשר ימצאו עצמם 'נקרעים' בין דיונים שיידרשו את נוכחותם לבין צרכי הילדים השוהים בחופשה ונזקקים לשמירה ופיקוח".