הרב אהרון כץ מונה למ"מ מנהל שירותי הדת בעיר רמת-גן

מועצת העיר רמת-גן הצביעה פה אחד על מינוי הרב אהרון כץ כמ"מ מנהל שירותי הדת בעיר רמת-גן. כרמל שאמה הכהן: "מבחינת עיריית והעיר רמת גן, כבוד הרב כץ הוא רב העיר רמת גן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/20 15:06 ב בסיון התשפ

הרב אהרון כץ מונה למ"מ מנהל שירותי הדת בעיר רמת-גן
כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן, צילום: פלאש 90

 

מועצת העיר רמת-גן הצביעה פה אחד על מינוי הרב אהרון כץ כממלא מקום מנהל שירותי הדת בעיר רמת-גן. כזכור, הרב אהרן כ"ץ, שהיה רב העיר, הודח מתפקידו לאחר משאל טלפוני שקיימה מועצת הרבנות הראשית, וזאת מבלי ידיעתו. הרב כ"ץ כיהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כרב העיר במקום הרב יעקב אריאל שסיים את תפקידו. הרב כ"ץ, יצא לגמלאות לפני כשנה וכיהן בתפקיד באופן לא רשמי ובהתנדבות. במסגרת תפקידו החדש, הרב כץ יהיה אחראי על ייעוץ ומתן מענה בשירותי דת כמו בתי כנסת, כשרות, מקוואות, נישואין כדומה.

ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן אמר בתגובה למינוי של הרב כ"ץ: "כפי שציינתי בעבר, מבחינת עיריית והעיר רמת גן, כבוד הרב כץ הוא רב העיר רמת גן. הרב כ"ץ מהווה סמל ומופת לחכמה עמוקה וידע מפליג, שמשולבים באהבת הציבור ובשליחות ציבורית מסורה אותה הוא מבצע כבר מעל שנתיים בהתנדבות. אנחנו מברכים על ההחלטה הגורפת שהתקבלה במועצת העיר, שמשקפת את הבעת האמון של כל גווני הציבור בעבודתו המסורה של הרב כ"ץ. הרב כ"ץ הוא מסוג הרבנים שיש לשכפל".

עוד לפני כן ובעקבות הודעת משרד הדתות על הדחת הרב כ"ץ כמ"מ רב העיר, איים שאמה הכהן על ש"ס: "אפרק את המועצה הדתית. נתנתק מהממשלה ונפנה לדרך עצמאית, אנחנו נחליט על שירותי הדת בעיר". כך דיווח כתב 'כיכר השבת'.

ליעד אילני מ"מ ראש העיר: "אני מודה לכלל חברי מועצת העיר על כך שהצביעו פה אחד לתיקון העוול שעשו חברי מועצת הרבנות הראשית. הרב כ"ץ השקיע שנים רבות מחייו, בהתנדבות מלאה, למען הציבור ומהווה גאווה לעיר רמת גן ולתושביה בשליחותו ובהתנהלותו".

הרבנות הראשית לישראל בירכה על המינוי:  " אנו מברכים על החלטת מועצת העיר רמת גן לספק מענה לצרכי הדת של תושבי  העיר בדמות  ייעוץ ומתן מענה בשירותי דת כמו בתי כנסת, כשרות, מקוואות ונישואין. אכן, היעדרו של רב עיר קבוע מייצר מטבע הדברים חוסרים בשירותי הדת הניתנים לתושבי העיר. 

"החלטת מועצת העיר רמת גן לצד החלטת מועצת הרבנות הראשית לעניין הסמכת רב נותן כשרות ונישואין מעניקות מענה אידאלי לצרכי הדת של תושבי העיר, אנו תקוה כי הגורמים הרלוונטיים יפעלו לבחירת רב קבוע לעיר רמת גן".