הערכה: טיסות לא יחודשו לפני אמצע יולי

הירידה בתחלואה הביאה את פרופסור איתמר גרוטו ופרופסור סיגל סדצקי לטרמינל 3 כדי לבחון את ה"תו הכחול" שהכינו ברשות שדות התעופה, במטרה לאפשר את החזרת טיסות הנוסעים. סדצקי: "חייבים להיות זהירים מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/20 12:49 ב בסיון התשפ

הערכה: טיסות לא יחודשו לפני אמצע יולי
טרמינל 3 בימים אחרים, צילום: Moshe Shai/Flash90

לאחר הכנות רבות הציגו הבוקר (שני) ברשות שדות התעופה לבכירי משרד הבריאות, המטה לביטחון לאומי (מל"ל), רשות התעופה האזרחית (רת"א) ונציגי פיקוד העורף - את נהלי הנוסע היוצא והנכנס מישראל. הנהלים הוצגו במסגרת ה"תו הכחול" הדומה ל"תו הסגול" שהותאם לענף התעופה. עם הירידה בנתוני התחלואה מנגיף הקורונה ועם החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות, ברשות שדות התעופה שואפים להחזיר לישראל את הטיסות המסחריות.

במסגרת הנהלים החדשים בנתב"ג קיימת עטיית מסכה ומדידת חום לנכנסים לטרמינל. בנוסף, הוקמו עמדות חיטוי ידיים וחל איסור על כניסת מלווים. באזורי ההמתנה קיימות מדבקות סימונים לשמירת מרחק של שני מטרים מאדם לאדם. קבלת כרטיסים נעשית על ידי מכונות אוטומטיות.

בימים האחרונים התגבשה רשימת מדינות "ירוקות", המאופיינות בנתוני תחלואה נמוכים, מדינות שחזרה מהן לא תחייב את השבים להיכנס לבידוד של 14 יום. בכירי משרד הבריאות, המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו וראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי, סירבו לענות על שאלות התקשורת. גורמים שנכחו בסיור בשטח האווירי אמרו כי השניים נשמעו פסימיים לגבי החזרת הטיסות בזמן הקרוב. סדצקי אמרה: "מחו"ל נפתחה הרעה. אנחנו צריכים לשמור טוב טוב שלא תיפתח שוב ולכן חייבים להיות זהירים מאוד".

שמואל זכאי, מנהל נתב"ג, אמר: "בתחילת חודש יולי אנחנו צפויים לראות עשרות טיסות ביום. המטרה היא להגיע לחצי מיליון נוסעים בחודש כבר בספטמבר. בדיקות בכניסה או ביציאה זה נושא שנידון והוא בעייתי, כי הוא לא בהכרח תואם את קצב התעופה. לא נוכל לטוס כבר מה-15 ביוני. הטיסות יהיו לפי מדינות 'ירוקות' ויהיה אפשר לטוס אליהן אליהן מתחילת עד אמצע חודש יולי. אני כמובן מדבר על מאסות של נוסעים ולא טל טיסה בודדת. יוון, קפריסין וסיישל יהיו המדינות הראשונות כנראה, ואנחנו בוחנים את הקריטריונים בכל מדינה. בהמשך יצטרפו עוד מדינות בהסכמים בילאטרליים".