ארבע יממות ללא נפטרים, ירידה נוספת במספר הנדבקים | מספרי הקורונה

כבר ארבעה ימים בהם לא נרשמה אף פטירה בישראל כתוצאה מקורונה, ומספר המתים הכולל עומד על 279. מספר המונשמים ירד בשניים נוספים ביממה האחרונה ועומד על 34, ומספר החולים הכולל עומד על 2,285

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/05/20 19:33 א בסיון התשפ

ארבע יממות ללא נפטרים, ירידה נוספת במספר הנדבקים | מספרי הקורונה
ארכיון, צילום: shutterstock

המספרים ממשיכים לרדת, וכבר ארבעה ימים חלפו בהם לא נפטר אף אדם בישראל כתוצאה מקורונה. משרד הבריאות מעדכן הערב (א') כי בישראל יש 2,285 חולי קורונה פעילים. ביממה האחרונה אובחנו 10 חולים חדשים, לעומת 43 שהחלימו. בסך הכל מתוך 16,717 בני אדם שנדבקו בנגיף מאז תחילת ההתפרצות, החלימו 14,153.

מספר המונשמים מוסיף לרדת אף הוא, ועומד על 34 חולים הזקוקים להנשמה, המספר הנמוך ביותר מאז אמצע חודש מרץ. מספר הנפטרים עומד על 279, כשכאמור כבר ארבעה ימים לא נפטר בישראל אף אדם כתוצאה מהנגיף. 

העקומה האפידמית של המגפה, המראה את קצב ההדבקה ומהירות ההכפלה של הנגיף, ממשיכה לטפס, כשקצב ההכפלה עומד על 50 יום, בהם יוכפל מספר החולים, בהנחה כמובן שמספרי ההדבקה יישארו כפי שהם היום, כשנכון לעכשיו, כאמור, הם מוסיפים לרדת.

מספר החולים בישראל

מספר החולים בישראלצילום: משרד הבריאות

בתוך כך, המרכז הרפואי פדה-פוריה שבטבריה הודיע היום על סגירת מחלקת הקורונה שפעלה בו בשלושת החודשים האחרונים. צוות המחלקה הייעודית לחולי קורונה במרכז הרפואי פדה-פוריה קיבל את  פניו של תומס, חולה הקורונה האחרון במחיאות כפיים סוערות. תומס, עובד זר מאריתריאה, שוחרר היום בשעה טובה, כשהוא חש בטוב ולאחר שבדיקות הקורונה שלו חזרו שליליות.

עם שחרורו של תומס, כחודשיים וחצי מאז שנפתחה המחלקה הייעודית לחולי קורונה  במרכז הרפואי פדה-פוריה, הוחלט על סגירת המחלקה עד להודעה חדשה. תומס אושפז במחלקה הייעודית לחולי קורונה ב9.5.20 במצב אנוש לאחר שהוצל מטביעה בכנרת. הוא הועבר למלר"ד  לאחר החייאה, ובבדיקת קורונה שבוצעה דקות ספורות לאחר הגעתו התברר שהוא חיובי. 

צוות מחלקת הקורונה של פוריה עם החולה האחרון

צוות מחלקת הקורונה של פוריה עם החולה האחרוןצילום: פדה פוריה

כזכור ב-4.3.20 אושפז במרכז הרפואי חולה הקורונה הקשה הראשון בישראל, נהג אוטובוס התיירים, ג'וני מג'לטאון. הודות לטיפול המקצועי והמסור מצבו שהיה קשה מאד ולאחר שהוא הורדם והונשם  למשך כעשרה ימים, מצבו החל להשתפר  עד שהחלים וחזר בריא לביתו. 

ריזאק סרחאן, האח האחראי במחלקה פנימית א', אמר, "בשבילנו זו ממש סגירת מעגל, מאז ג'וני החולה הקשה הראשון ועד לתומס החולה האחרון. אנחנו שמחים ונרגשים לראות אותו הולך ומחייך ושמח לחזור הביתה, הוא הודה לנו מאד על הטיפול המסור". 
ד"ר משה מתן, מומחה טיפול נמרץ ומנהל המחלקה הוסיף, "תומס הגיע במצב אנוש, הוא היה מאושפז במחלקה 15 יום והיה מורדם ומונשם. לשמחתנו הצלחנו להציל את חייו. בימים האחרונים מצבו השתפר בהתמדה והיום הוא מרגיש טוב ויכול להשתחרר".

סה"כ טופלו במחלקת הקורונה שהחלה בפנימית א', המשיכה בפנימית ב' ולקראת הסיום חזרה לפנימית א', 93 חולי קורונה . ד"ר הגר מזרחי, מנהלת המרכז הרפואי (בפועל), סיכמה, "אין ספק שהצוות כולו התמודד עם אתגר קשה במיוחד, במצב של חוסר ידע וחוסר וודאות בצורה הכי מקצועית הראויה לשבחים.  התנהלותן של כל המחלקות מהווה תעודת כבוד למרכז הרפואי. אני גאה בצוות שלנו, בכל העובדים מכל הסקטורים על העבודה המקצועית והמצוינת ועל העמידה המרשימה בחזית המאבק בנגיף הקורונה. יחד ניצחנו !" 

ד"ר מזרחי הוסיפה, "עם החזרה לשגרה, אנחנו ממשיכים בהיערכות לאפשרות של גל שני. אנחנו נהיה ערוכים ומוכנים בהתאם לתרחישים ולהנחיות של משרד הבריאות".

נתניהו הודה לראש המוסד על פעילות ארגונו ברכש ציוד רפואי

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם ראש המוסד יוסי כהן, והודה לו על שנענה לבקשתו להוביל את חמ״ל הרכש המשותף, לקראת העברת ניהולו לידי משרד הבריאות בעוד יומיים. ראש הממשלה שיבח בפגישה את הישגיו של חמ״ל הרכש המשותף בהובלת ר׳ המוסד, שהביא לרכישה מסיבית של ציוד רפואי וציוד מגן חיוני במסגרת המאבק במגפת הקורונה. הגורמים המקצועיים מקיימים בימים אלה העברת מקל מסודרת על מנת לשמר את הפעילות ככל שיידרש.

נתניהו עם ראש המוסד כהן

נתניהו עם ראש המוסד כהןצילום: חיים צח, לע"מ

נתניהו אמר לכהן: "אני מבקש קודם כל להודות לך. הטלתי עליך, יוסי, יחד עם משרד הביטחון לטפל ברכש ובהצטיידות. עשיתם את זה בצורה יוצאת מן הכלל - התוצאות מדברות בעד עצמן. 
אנחנו כרגע מעבירים את הלפיד, אנחנו לא יודעים מה ילד יום, אנחנו לא יודעים מה ילד חודש. כיוון שרכשתם את הניסיון, תיזכרו אותו, ייתכן שנידרש לזה שוב. תודה רבה בשמי ובשם אזרחי ישראל על העבודה המצוינת".

ראש המוסד יוסי כהן אמר: "ראש הממשלה, ביום שלישי הקרוב אנחנו עושים טקס העברת מקל מסודרת ממפקדי החמ״ל הנוכחיים לידי משרד הבריאות האמון על כל האירוע הזה מ-א׳ ועד ת׳. אנחנו בעצם במערכה של למעלה מחודשיים וחצי - נערכנו על פי הוראתך לסייע למדינת ישראל בכל העולם של הרכש וההצטיידות, ומעבר לכך בכל הגבולות שאתה מכיר. כאמור, ביום שלישי הקרוב אנחנו מוסרים את הפיקוד על החמ״ל ועל כל האירוע הזה לידיהם האמונות של משרד הבריאות".