הליכוד וכחול לבן: "תיאום בתשובות לבג"ץ בנושא ההסכמים הקואליציוניים"

כחול לבן והליכוד יתאמו את תשובותיהן לבג"ץ ביחס לעתירות כנגד ההסכם הקואליציוני, בשל העובדה שהם רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 14:14 א בסיון התשפ

הליכוד וכחול לבן: "תיאום בתשובות לבג"ץ בנושא ההסכמים הקואליציוניים"
נתניהו וגנץ, צילום: פלאש 90, נועם ריבקין, מארק ישראל סלם

סיעות הליכוד וכחול לבן סיכמו היום (א') כי במסגרת התשובות שעתידות להימסר לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, לעתירות שהוגשו בנושא חוקי היסוד הנוגעים להסכם הקואליציוני, הצדדים יפעלו באופן מתואם. זאת לאור העובדה, כי הצדדים רואים חשיבות ביישום ההסכם הקואלציוני שהושג לאחר שלוש מערכות בחירות וגישר על פערים גדולים בין הצדדים.

הצדדים מתכוונים להבהיר, כי ההסכם מורכב מאיזונים רבים כפי שהם מופיעים בהסכם הקואלציוני ועל כן הם רואים חשיבות באישור כלל סעיפי החקיקה וההסכם. הצדדים אף ידגישו, כי הם רואים חשיבות מיוחדת בהשארה על כנו של ההסדר בנושא ראש הממשלה החליפי. שתי הסיעות יבקשו מבית המשפט הגבוה לצדק להכריע בענין במהירות האפשרית, ויגישו תגובה מתואמת לבג"ץ בימים הקרובים.

נזכיר, לבג"ץ הוגשו עתירות כנגד מספר סעיפים בהסכם הקואליציוני וביניהם הסעיף הקובע כי נתניהו יכהן כראש הממשלה החליפי לאחר הרוטציה, זאת למרות הגשת כתב האישום כנגדו לבית המשפט. לפי העותרים, הלכת דרעי פנחסי, אשר קובעת כי לשר אסור לכהן תחת כתב אישום, חלה גם במקרה של ראש ממשלה חליפי. כמו כן, מוחים העותרים כנגד הסעיף בהסכם שמאפשר לקואליציה להחזיק בנציגי הוועדה למינוי שופטים, למרות נוהג ארוך שנים שהאופוזיציה גם מיוצגת בוועדה.