הממשלה אישרה: כל תלמיד בישראל יבקר בירושלים שלוש פעמים במהלך לימודיו

בהחלטת ממשלה שהתקבלה הבוקר ביוזמת שר החינוך, אלוף במיל׳, יואב גלנט, הוחלט כי תלמידים יבקרו בירושלים בירת ישראל שלוש פעמים לפחות במהלך לימודיהם, פעם אחת בכל חטיבת גיל: יסודי, חטיבת הביניים ובחטיבה העליונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 12:31 א בסיון התשפ

הממשלה אישרה: כל תלמיד בישראל יבקר בירושלים שלוש פעמים במהלך לימודיו
ירושלים, צילום: shutterstock

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום (א) וציינה את יום ירושלים, אישרה הממשלה פה אחד את הצעת שר החינוך, יואב גלנט: כל תלמיד בישראל יבקר בעיר ירושלים שלוש פעמים לפחות במהלך שנות לימודיו במערכת החינוך. פעם אחת בכל חטיבת גיל: יסודי, חטיבת הביניים ובחטיבה העליונה. התקציב השנתי יעמוד על 7 מיליון ₪ מתקציב משרד החינוך.

שר החינוך, אלוף במיל', יואב גלנט: "סיפורה של ירושלים הוא סיפור המבטא את עוצמת העם היהודי, אשר לאחר אלפיים שנות גלות, מאבקים ומלחמות הצליח לשוב לארץ ישראל, להקים לו בית לאומי, לבנות לו כוח מגן - צה"ל, ולשוב אל בירתו הנצחית - ירושלים המאוחדת. זהו סיפור של ניצחון ושל תקווה ועל כל ילד וילדה בישראל להכיר את משמעותה, ייחודיותה וחשיבותה של ירושלים".

השר גלנט ציין כי לכל אורך שנותיו כמפקד בצה"ל דאג שכל חייליו יבקרו בעיר וילמדו על מורשתה ומרכזיותה. השר גלנט: "האמונה בצדקת הדרך נובעת מההיכרות עם הסיפור היסטורי שלנו כעם, ובמרכזו, הכמיהה והכיסופים לירושלים לאורך הדורות. לראשונה מזה אלפיים שנה מימשנו את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, במולדתנו החופשית והעצמאית, ובירתה ירושלים. עם שלא יכיר את עברו ומורשתו, לא יוכל להבטיח את עתידו. חיוני היום לחנך את דור העתיד על ערכים אלו".