עימותים בהר הבית: עשרות מתפרעים פרצו את מחסומי המשטרה

עשרות מתפללים מוסלמים הגיעו להר בדרישה להיכנס להתפלל במסגד אל אקצה, שסגור בשל מגבלות הקורונה. התפרעו, פרצו מחסומים, והתעמתו עם שוטרים, שניים נעצרו. ארנון סגל מפעילי הר הבית: "רק כאשר האתר יהפוך לבית תפילה לכל העמים, יושג שם השקט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 11:39 א בסיון התשפ

עימותים בהר הבית: עשרות מתפרעים פרצו את מחסומי המשטרה
הר הבית, צילום: SLiman Khader/FLASH90

עשרות מתפללים מוסלמים הגיעו הבוקר (א') לאזור הר הבית והפגינו בדרישה להיכנס להתפלל במסגד אל אקצה לרגל חג העיד אל פיטר, שחל היום. מספר מתפללים פרצו מחסומי משטרה והתעמתו עם השוטרים, ובמקום פרצו עימותים. המסגד סגור בשל הצעדים לבלימת נגיף הקורונה ואמור להיפתח מחדש רק אחרי החג.

מהמשטרה נמסר כי היא פיזרה כמה עשרות שהתגודדו מול שער השבטים בעיר העתיקה, הפרו את הסדר וראו קריאות לאומניות. שני חשודים נעצרו לחקירה.

ארנון סגל מפעילי הר הבית מסר בתגובה: "אחרי מחיר כבד כל כך ששילמנו לאורך השנים רק כדי להשיג שקט בהר הבית, אחרי קיפול הזנב המתמשך בו, אובדן הכבוד הלאומי והסרת כל הדגלים (בצבעי כחול לבן, זאת אומרת. דגלי חמאס וחיזב א-תחריר עוד מתנופפים בו) - אחרי כל זאת אנחנו מתעוררים לבוקר נוסף של מהומות אסלאמיות במבואות הר הבית."

עוד הוסיף, "המסר הוא שהפקרת המקום היקר ביותר ללב העם היהודי לא הניבה שום תמורה חיובית אלא רק ליבתה את התבערה במקום. דרך האפליה הגזענית והדרת רגליהם של קרבנות האלימות משם כדי לרצות את הבריונים - פשטה את הרגל. רק כאשר יעשה שם צדק, רק כאשר האתר יהפוך לבית תפילה לכל העמים, רק כאשר נשיב אותו לתפארתו - אז יושג שם גם השקט".