הרב שמואל אליהו: "הקורונה עדיין מתפשטת בעולם, בתי הלוויות מלאים"

הרב שמואל אליהו קורא לתמוך ביהודים המתגוררים בחו"ל ואומר שהמגיפה עדיין לא פסקה, "מאות אלפים איבדו את קרוביהם בקורונה שעדיין מתפשטת בארה"ב, צרפת, אנגליה, ספרד, דרום ומרכז אמריקה. עכשיו הזמן לעודד ולחזק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 10:40 א בסיון התשפ

הרב שמואל אליהו: "הקורונה עדיין מתפשטת בעולם, בתי הלוויות מלאים"
הרב שמואל אליהו, צילום: אלישמע סנדמן

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, קרא הבוקר (א') לתמוך ביהודי התפוצות, שעדיין מתמודדים עם נגיף הקורונה שמשתולל במדינתם. הרב אליהו אמר כי "לא הייתה שעה שבה אחינו מהתפוצות לא עזרו למדינת ישראל", וקרא לייצר "פעילויות של אחדות ואהבה" למענם.

"ראש חודש סיון הוא היום שאנחנו עמדנו מול הר סיני כאיש אחד בלב אחד, אחינו בחו"ל נמצאים במצוקה גדולה. מצווה לחזק אותם בשעה הקשה הזו. שלא נתבלבל, בארץ יש הקלות בסגר אבל בחו"ל בתי הלוויות עדיין מלאים". כתב הרב.

עוד הוסיף, "מאות אלפים איבדו את קרוביהם בקורונה שעדיין מתפשטת בארה"ב, צרפת, אנגליה, ספרד, דרום ומרכז אמריקה ועוד. בתי החולים מלאים ולא יודעים מה ילד יום. כל זאת מלבד מאות האלפים שאיבדו את עבודתם ומקום פרנסתם".

"אנחנו חייבים לזכור כי לא הייתה שעה שבה אחינו מהתפוצות לא עזרו למדינת ישראל, אין ישיבה שלא נבנתה בעזרתם. אין יחידה צבאית שלא טופחה על ידם. בכל גמ"ח, בית ספר, אולפנה, ישוב תמצא את התרומות שלהם. בכל בית חולים או אוניברסיטה". ציין הרב אליהו.

לגבי מה שניתן לעשות למענם, טען הרב אליהו. "חכמינו אומרים שמילה טובה יותר חזקה מממון. (ב"ב ט.). ומילה טובה אפשר לשלוח גם דרך טלפון או סרטון. אפשר גם להכין רשימה של משפחה או חברים בחו"ל. לכתוב להם משהו בעברית או בשפה שלהם".

וסיים את דבריו בחיזוק לציבור, "מישהו סיפר לי שארגן להם תפילה ושלח סרטון למשפחתו. הם העבירו את הסרטון לכל בני הקהילה שלהם שבכו מהתרגשות. אין ספק שתוכלו לייצר עוד ועוד רעיונות ופעילויות של אחדות אהבה. עכשיו היא השעה, אל תחמיצו אותה. עכשיו הזמן לעודד ולחזק"

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן