לוין: "נקודת שפל של מערכת המשפט" | בכירי הליכוד על משפט נתניהו

בצל פתיחת משפטו של נתניהו, יושב ראש הכנסת החדש תוקף את מערכות האכיפה: "מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שוויונית ולא בררנית", השר ישראל כץ: "רציתי להגיע לבית המשפט, בגלל מגבלות הקורונה אתייצב בסמוך ואאחל בהצלחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 10:29 א בסיון התשפ

לוין: "נקודת שפל של מערכת המשפט" | בכירי הליכוד על משפט נתניהו
מחייכים. נתניהו ושר הקליטה החדש לוין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בצל פתיחת משפטו של נתניהו, יושב ראש הכנסת בחדש, יריב לוין, תקף הבוקר (א') את ההחלטה להעמיד את ראש הממשלה נתניהו לדין וטען כי האישומים נגדו הם חסרי תקדים. 

"יום פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר כאחת מנקודות השפל של מערכת המשפט הישראלית. האישומים כנגד ראש הממשלה הם חסרי תקדים בדמוקרטיות המערביות. מקומם היה, אם בכלל, במישור האתי ולא הפלילי, ולא בכדי משפטנים בכירים בעולם מותחים עליהם ביקורת קשה", כתב לוין. 

יו"ר הכנסת תקף את מערכות האכיפה: "מדינת ישראל זקוקה למערכת אכיפת חוק הוגנת, שיוויונית ולא בררנית. לכן המשפט שנפתח היום הוא לא רק משפטו של בנימין נתניהו, הוא משפט על עתידה של הדמוקרטיה הישראלית ועל עתיד מערכת אכיפת החוק שלה".

עוד הוסיף לוין: "בנימין נתניהו קיבל בבחירות האחרונות אמון חסר תקדים, כאשר הליכוד בהובלתו קיבל את מספר הקולות הגבוה ביותר שרשימה כלשהי קיבלה מאז קום המדינה. זו היתה הבעת אמון אישית בראש הממשלה ובמנהיגותו, וגם הבעת מחאה נוכח ההליך ה-לא ראוי המתנהל כנגדו". 

"כמי שמכיר את ראש הממשלה נתניהו מקרוב, את פועלו ואת המחוייבות המוחלטת שלו למדינת ישראל ולאזרחי ישראל, אני יודע שנגרם לו עוול נורא. אני מאמין שכל אדם הגון שיבחן את התיקים ואת ההליכים שקדמו להגשתם, יסיק מיד שתיקים אלה דינם אחד - קריסה. אני, כמו מליונים מאזרחי ישראל, עומד היום לצד ראש הממשלה. לצד האמת. לצד הצדק", סיים לוין. 

שר האוצר, ח"כ ישראל כץ צייץ בטוויטר: "רציתי להגיע היום לבית המשפט המחוזי בי-ם כדי להביע את תמיכתי ברה״מ בנימין נתניהו ואת אמונתי בחפותו ובכך שביה״ש יזכה אותו מכל אשמה- אבל בגלל מגבלות הקורונה אתייצב בסמוך כדי להעביר את אותו המסר ולאחל לו הצלחה רבה".

ח"כ ניר ברקת כתב: "אני מאחל הצלחה מכל הלב לראש הממשלה בנימין נתניהו בהוכחת חפותו המוחלטת בבית המשפט. לאורך כל הדרך נגרם עוול גדול לראש הממשלה בהדלפות הבלתי פוסקות לתקשורת, בלחץ הפסול על העדים, באכיפה בררנית ובחוסר הרצון לקיים שימוע אמיתי בלב פתוח ובנפש חפצה.

עוד הוסיף: "הגיע הזמן לתיקון גדול של מערכות המשפט ואכיפת החוק. אני מתפלל ומייחל לכך שבית המשפט יוציא את הצדק לאור ושראש הממשלה ייצא זכאי וללא רבב".

שר האנרגיה, יובל שטייניץ כתב, "זהו יום לא קל לראש הממשלה נתניהו, מנהיג בעל שיעור קומה עולמי ועתיר בהישגים היסטוריים, ויום קשה ועצוב למיליוני אוהדיו ותומכיו ואני ביניהם. 
ב-20 שנות היכרותיי עם נתניהו פגשתי מנהיג ישר ואמיץ, שכל כולו קודש להבטחת עתידו ובטחונו של עם ישראל.
בניגוד לכמה כתבים בתקשורת שכבר שפטו והרשיעו - אני משוכנע, מקווה, ומאמין שבסופו של התהליך המשפטי נוכל כולנו לנשום לרווחה, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להנהיג את מדינת ישראל לעוד שנים רבות".

מי שעוד תקף את מערכת המשפט הוא ח"כ דודי אמסלם שאמר: "אנחנו כאן לצד רה"מ בגלל משפט השדה המכוער שעושים לו בתקשורת, בגלל הליך המזוהם, ההדלפות המגמתיות והלחץ הפסול על העדים. בגלל שלכולם ידוע שכל התיקים האלה הזויים, מופרכים, האשמות סרק שנתפרו במיוחד לנתניהו, ואין להם אח ורע בעולם כולו. זה משפט של כל המחנה הלאומי - נלחם וננצח בע"ה"..

גם שרת ההתיישבות, ח"כ ציפי חוטובלי, ביקשה לעמוד לימינו של ראש הממשלה: "יום מאוד קשה למערכת המשפט בישראל שמעמידה לדין ראש ממשלה על עבירות תקדימיות. שי ניצן אמר פומבית שאלה עבירות תקדימיות. מעולם בשום מדינה דמוקרטית לא הועמד לדין ראש ממשלה או מנהיג פוליטי בעבירות של סיקור תקשורתי. זה מה שמסוכן כאן. זה מסוכן לכל היחסים העדינים בין פוליטיקאים לבין התקשורת. אתם הראשונים שצריכים לדאוג מזה" אמרה חטוובלי לעיתונאים במקום

''הביקורת הזאת צריכה להישמע והיא לגיטימית, אנחנו לא נגד בית המשפט, אנחנו רוצים שיהיה משפט צדק", טענה חוטובולי, "הרבה מאוד דברים שהתגלו במשפט נתניהו הם ההפך מצדק. ואנחנו אומרים כאן - זה מסוכן להעמיד ראש ממשלה לדין על עבירות תקדימיות ובאכיפה בררנית".

כזכור, היום (א') בפעם הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, ראש ממשלה עומד לדין בעת מילוי תפקידו. בשעה 15:00 יכנסו אל אולם בית המשפט המחוזי בירושלים, בזה אחר זה, שלושה שופטים: רבקה פרידמן-פלדמן, משה ברעם ועודד שחם. הדיון אליו נדרש נתניהו להתייצב יהיה בעיקרו טכני. שלושת השופטים ישאלו את נתניהו ושאר הנאשמים האם הם מכירים את כתבי האישום בעניינם והאם הם מודים בהאשמות או כופרים בהם. נתניהו יכריז כי הוא כופר בהאשמות נגדו.