בשער ה'טיימס' אלף שמות של מתים, הנגיף מתפשט בברזיל | הקורונה בעולם

מספר במתים בקורונה בארצות הברית קרוב ל-100,000 והעיתון "ניו יורק טיימס" מפרסם בתור מחווה בעמוד הראשון את שמותיהם של המתים, תחת הכותרת: "אבידה שלא ניתנת לחישוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/20 10:22 א בסיון התשפ

בשער ה'טיימס' אלף שמות של מתים, הנגיף מתפשט בברזיל | הקורונה בעולם
קורונה, צילום: Nati Shohat/Flash90

אמנם בישראל נראה שהפסיקה התפשטות נגיף הקורונה, או לפחות הגל הראשון שלה, אך בעולם המצב שונה. כאשר, בארצות הברית כבר מתקרבים למאה אלף מתים כתוצאה מנגיף הקורונה, וה'ניו יורק טיימס' בתור מחווה, פרסם אמש (שבת) שמות של אלף נפטרים כתוצאה מהנגיף, עם הכיתוב "לא ניתן לחישוב". 

שער הניו יורק טיימס

שער הניו יורק טיימסצילום: צילום מסך

בברזיל הנגיף ממשיך להתפשט בצורה מעוררת דאגה. במדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה התגלו ביממה האחרונה 20 אלף חולים חדשים, והיא כעת השלישית בעולם במספר חולי הקורונה - אחרי ארה"ב ורוסיה. "דרום אמריקה הפכה למוקד קורונה חדש, וברזיל היא המדינה שהושפעה יותר מכולן מהתפשטות הנגיף", אמרו היום בארגון הבריאות העולמי.

בנוסף, באפריקה ממשיך הנגיף להתפשט עוד ועוד, בארגון הבריאות העולמי התייחסו אתמול (שבת) למצב שם וציינו: "המגפה הגיעה היום לנקודת ציון משמעותית, עם הגעת הנגיף לכל מדינה ביבשת ואבחונם של יותר מ-100 אלף חולים מאומתים. מספר האנשים שמתו מקורונה ברחבי היבשת עומד כעת על 3,100".

גם בהודו מתעוררים חששות כבדים, לאחר שנרשם היום נתון שיא במגפה - יום שני ברציפות שבו התגלו יותר מ-6,000 מקרים חדשים. זאת, זמן קצר בלבד לאחר שהודיעה המדינה על הקלות בסגר, שנמשך כחודשיים. לעומת זאת, לראשונה מאז התפרצות הנגיף, לא נמצאו ביממה האחרונה חולי קורונה חדשים בסין.

בגרמניה, שקיבלה שבחים על התנהלותה במשבר הקורונה, 7 בני אדם נדבקו ככל הנראה במסעדה בצפון-מערב המדינה. אלה המקרים הראשונים של הידבקות מאז שחזרו המסעדות במדינה לפעילות לפני כשבועיים.

נוסף על כך, בעיר פרנקפוקט אובחנו יותר מ-40 בני אדם כחולים אחרי שהשתתפו בתפילה בכנסייה ב-10 במאי. מחשש להתפרצות נוספת, הכנסייה סגרה בשנית את שעריה למתפללים, וכך עשו גם כנסיות נוספות ומסגדים באזור.

הקנצלרית אנגלה מרקל התייחסה להתפתחות וביקשה להרגיע את הציבור. לדבריה, המדינה "הצליחה עד כה בהשגת היעד של מניעת קריסת מערכת הבריאות".

באנגליה ששואפת לחזור לשגרה, התגלו שני מקרים חדשים של הידבקות בשתי קבוצות בליגת הכדורגל האנגלית. הליגה האנגלית הופסקה כזכור בחודש מרץ, בדומה לשאר הליגות בעולם, אך תכנית החזרה אותה אישרה הממשלה אומרת שהחל ב-1 ביוני הקבוצות יחזרו להתאמן כרגיל - בדרך לחזרה אפשרית למשחקים במהלך חודש יוני. אך כעת הנהלת הליגה נשמעת פחות בטוחה: "אי אפשר להגיד בביטחון שנמשיך להתקדם בדרך לחזרה אם לא נראה שביצענו בצורה טובה ובטוחה את השלבים הקודמים".