אוחנה: "מי שעומד מחר למשפט הוא מחנה הימין"

ראש הממשלה צפוי לפתוח מחר את משפטו ושרים וחברי כנסת מהליכוד מתייצבים לצדו. השר לביטחון הפנים אמר הערב: "נעשה עוול למחנה הימין שנהנה ממנהיגותו של נתניהו, אותה רוצים לסכל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/05/20 22:26 כט באייר התשפ

אוחנה: "מי שעומד מחר למשפט הוא מחנה הימין"
אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעשות היסטוריה ויהפוך לראש הממשלה הראשון במדינת ישראל שיעמוד למשפט בעודו מכהן. שרים וחברי כנסת מהליכוד יתמכו מחר (ראשון) בנתניהו ויגיעו לבית המשפט, בינהם: השרה מירי רגב, השר אמיר אוחנה והשר צחי הנגבי. ח"כ שלמה קרעי יגיע גם הוא, חברות הכנסת קטי שטרית ומאי גולן שוקלות גם הן להגיע לבית המשפט.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, אמר הערב ב-N12, כי מחר כלל הימין עומד למשפט ולא רק נתניהו. אוחנה אמר דברים חריפים נגד מערכת המשפט: "בשנה האחרונה שלי כשר משפטים האמון שלי במערכת המשפט לא גבר. למה? כי כל פעולה שעשיתי על פי חוק, אם זה מינוי מפכ"ל, אם זה פרקליט מדינה, בית המשפט טרפד שלא כחוק. ולכן אני מודאג. אם העיתונאים יודעים לומר מה תהיינה החלטותיהם, זה מדאיג מאוד. כל מערכת דמוקרטית צריכה להיות מוכנה לקבל ביקורת. אין פרות קדושות. יש מערכת אחת שעומדת כנראה מעל החוק".

שרת התחבורה מירי רגב כתבה הערב בחשבון הפייסבוק שלה: "מחר, מיליוני אזרחים יעמדו לצידו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומשפחתו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. עם ישראל אוהב ומעריך את ראש הממשלה וזועק על העוול והרדיפה הבלתי פוסקת נגדו ונגד מה שהוא מייצג עבור רבים רבים בישראל. מחר אגיע לבית המשפט כדי לחזק את ראש הממשלה ולתמוך בו, אהיה שם כדי לייצג את מיליוני האזרחים שמאמינים בחפותו. בנימין נתניהו אל תירא, אתה לא לבד. בעזרת ה׳ נעשה ונצליח".

שר החינוך יואב גלנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו נגד התקשורת והצביעות שלה בכל הקשור למשפט נתניהו: "באופן לא מפתיע הצביעות של התקשורת לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה שוב חוגגת. הרצון העז לראות את תמונת ראש הממשלה על ספסל הנאשמים גובר על הכל. איפה הייתה נחישות והתגייסות זו רק לפני מספר ימים, לגבי חשיפת שיחות מנדלבליט-אשכנזי? בזמן שעושים לראש הממשלה משפט שדה בתקשורת ומשבשים הליכי חקירה, הפרקליטות והיועמ״ש מסרבים לחשוף לציבור את קלטות מנדלבליט. מה הם מסתירים?".

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף גם הוא וכתב: "המפלגות החדשות: הפרקליטות, משרד היועמ"ש, המפכ"ל לשעבר והתקשורת, נכשלו במשימתם הראשונה, לדאוג לכך שנתניהו לא יגיע למשפט כראש ממשלה - הבסנו אותם בקרב הזה עכשיו, הם יעשו הכל כדי להשפיע על דעת הקהל ועל השופטים, לשקר, לאיים, להסית ולהשפיל. תפקידנו הוא להמשיך לעמוד על המשמר ולמנוע זאת".