המשטרה: אם הר הבית ייפתח למוסלמים - גם יהודים יוכלו לעלות

בעקבות פניית אנשי הר הבית יהודה עציון וארנון סגל, באמצעות עו"ד בן גביר, השיבה המשטרה כי אם הוואקף יתיר בשבוע הבא עליית מתפללים מוסלמים להר הבית, שסגור כעת בשל הקורונה - גם יהודים יוכלו לעלות. בן גביר: "בשורה טובה, אך נקווה למצב בו מדינת ישראל באמת הריבון בהר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/05/20 17:33 כז באייר התשפ

המשטרה: אם הר הבית ייפתח למוסלמים - גם יהודים יוכלו לעלות
הר הבית, צילום: pixabay

משטרת ירושלים השיבה היום (ה') לעורך הדין איתמר בן גביר, בא כוחם של אנשי הר הבית, יהודה עציון וארנון סגל, כי אם הוואקף יפתח את הר הבית לתפילות מוסלמים, אז גם יהודים יוכלו לעלות להר הבית.

התגובה הגיעה בעקבות מכתב שנשלח למשטרה אמש, בו נכתב בין היתר כי בעקבות איומי הוואקף שיפתחו את ההר למוסלמים באופן חד צדדי, הרי שאין שום סיבה לאסור על יהודים להיכנס להר הבית. עו"ד בן גביר הפנה את מפקד המחוז דורון ידיד והיועץ המשפטי של משטרת ירושלים מיכאל פרנקבורג להחלטת בית המשפט העליון, שלמעשה יצרה סימטריה בין עליית יהודים להר הבית לבין כניסת מתפללים מוסלמים. 

אחר הצהריים, כאמור, התקבלה תשובה רשמית מהמשטרה, בה נאמר כי ככל שתתאפשר כניסת מוסלמים להר, יוכלו גם יהודים ותיירים לפקוד את ההר.

עו"ד בן גביר הגיב: "אני מצר על כך שהמשטרה התקפלה בפני הוואקף ולצערי גם בית המשפט התקפל ונכנע, אך נחמה אחת יש לנו, שגם בית המשפט נאלץ להודות שאם נותנים לאלפי ערבים להיכנס, אין סיבה שלא לאפשר ליהודים להיכנס.
זו בשורה טובה ליום ירושלים אבל אני מקווה שנגיע למצב שבו מדינת ישראל באמת תהיה הריבון בהר הבית ונוכל להכריז כולנו שהר הבית בידנו".

תשובת המשטרה לעו"ד בן גביר:

להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן