עזרו לי, אני מחפש בדחיפות תרומת כליה

שחר בוברובסקי נשוי ואב לשניים סובל ממחלה תורשתית המאלצת אותו לחפש אחר תורם כליה. שחר החליט לאזור אומץ ולפנות אל הציבור בבקשה לסיוע במציאת תורם

חדשות כיפה שחר בוברובסקי 21/05/20 14:33 כז באייר התשפ

עזרו לי, אני מחפש בדחיפות תרומת כליה
צילום: באדיבות המצולם

מכירים את התחושה הזו שאתם נוסעים ברכב ומד הדלק כמעט על אפס ואין שום תחנת דלק בסביבה אבל אתם ממש רוצים להמשיך לנסוע? כבר 20 שנה אני נוסע עם ידיעה שיום יבוא ואגיע לקו האדום ושרק נוסע אקראי שיעבור לידי יוכל להציל אותי. אז זהו... הגיעה השעה. הדלק אוזל ממש עוד מעט ואני חייב למצוא תורם כליה.

קצת עלי - שמי שחר בוברובסקי בן 46, נשוי לכלנית ואבא לאדם (14) ודניאל (12). אנחנו גרים בצפון קליפורניה ב 4 השנים האחרונות עם צ'יקה כלבת צ'יוואווה שלנו. זו לא הפתעה גמורה, המחלה הזו עוברת במשפחה שלנו כבר מספר דורות. אמא שלי טופלה בדיאליזה במשך מספר שנים עד שעברה השתלת כליה בשלב שכבר היה מאוחר מדי והיא נפטרה בגיל 53. המחלה נקראת ADPKD והיא תוקפת את הכליות ולצערי אין שום טיפול פרט לדיאליזה או השתלת כליה. תמיד קיוויתי שימצאו תרופה ואצליח להמשיך ולחיות עם המחלה. לצערי זה לא המצב. אני נמצא כרגע במירוץ נגד הזמן כדי למצוא תורם או תורמת מתאימים.

אין במשפחתי תורמים מתאימים ותור לתרומת כליה הוא בממוצע כ-  7 שנים!! מניסיון, דיאליזה היא פתרון לזמן קצר מאוד ולאורך זמן היא פוגעת בגוף וגורמת למחלות נוספות כך שברגע שמגיע תור ההשתלה כבר מאוחר מדי. אין לי אפשרות להחביא ולהסתיר את המחלה, זה הזמן למצוא תורם וכמה שיותר מהר. אני מאוד אוהב את הספר "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים" של ד״ר סוס וחושב על התהליך כמסע שיוביל אותי למקום נפלא תוך כדי שאני פוגש אנשים מדהימים בדרך.

אני רוצה, כל כך רוצה להמשיך ולגדל את הילדים שלי ולהיות לצד משפחתי. אז אני אוזר את כל האומץ שיש לי ויודע שזאת לא בקשה קלה אבל קיים סיכוי שאחת או אחד מכם יוכלו להעניק לי חיים.

מי יכול בעצם לתרום?

אדם מעל גיל 25, ללא מחלות רקע, שלא נולד פג, ללא משקל עודף שערך ה-BMI נמוך מ-29, ונשים שסיימו ללדת ולא הייתה להן סכרת הריונית, בריאים ובלי מחלות כליה ברקע המשפחתי (בשלב זה בית החולים מעדיף להתמקד בסוג דם O או A) אתם יכולים להתאים.

תורם הכליה יכול לחזור תוך זמן קצר לחיים מלאים ורגילים – ובזכותו גם אני אוכל להמשיך ולחיות חיים רגילים לצד משפחתי.

מכאן מתחיל המסע. אני מקווה שהוא יהיה מהיר וחיובי. רק בריאות ואושר לכולם ותשמרו על עצמכם שם בחוץ.


ליצרת קשר: אדווה - 052-304-7575, מאיה - 054-670-2881

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן