עשרות אתרים ישראלים נפרצו על ידי האקרים אנטי ישראלים

גורמים אנטי ישראלים פרצו לעשרות אתרים של ישראלים ביניהם אתר הישיבות התיכוניות, אתר נאמני תורה ועבודה, אתר המדרשות התורניות, אתר יד לאחים ועוד. בכל האתרים מופיע במקום סרטון המכריז כי "החלה הספירה לאחור להרס ישראל"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/05/20 10:52 כז באייר התשפ

עשרות אתרים ישראלים נפרצו על ידי האקרים אנטי ישראלים
צילום: צילום מסך

מפחיד: גורמים אנטי ישראלים פרצו לאתרים שונים שונים המשמשים בעיקר את הציונות הדתית ואת כלל הציבור הישראלי, ובמקום כניסה לאתר כרגיל מופיע סרטון הקורא להשמדת ישראל. בסרטון ניתן לראות מספר מקומות מרכזיים ברחבי הארץ מלווים בשעון ספירה לאחור, כאשר באפקטים ויזואלים נוסף פיצוץ הממחיש כי המקומות עולים באש. הסרט נחתם בכיתוב "ישראל לא תראה את ה-25 שנים הבאות".

https://www.youtube.com/watch?v=SGc0MD7TD5c

בין האתרים שנפרצו אתר הישיבות התיכוניות, אתר האולפנות ואתר המדרשות התורניות לבנות, אתר יד לאחים, אתר כושרות ועוד. מאחורי הפריצה רשום ארגון Hackers of Savior, ובחלק מהאתרים מיהרו לתקן את הפריצה. אתרים נוספים שדיווחו על פריצה הן גם "מתנת חיים" גם האתר של חברת קידי ווטש, אתר תנועת רגבים והאתר של נאמני תורה ועבודה. 

האתרים שהותקפו הבוקר במסגרת מתקפת הסייבר, יושבים על שרתי Upress. החברה התייחסה לתקיפה: "היום בשעה מוקדמת זיהינו מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרים רבים שמאוחסנים אצלנו. מדובר במתקפה מכוונת ורחבה של גורמים אנטי ישראליים (איראניים). זיהינו חולשת אבטחה בתוסף וורדפרס שגרמה לפרצה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רשות הסייבר הממשלתית, מבצעים חקירת אבטחה ומטפלים בכל האתרים".

צילום: צילום מסך

צילום: צילום מסך

יעל אראלי מנהלת המדרשות התורניות נתנה לכיפה תגובה ראשונית: "יצרנו קשר עם מערך הסייבר, ואנו מחכים לסיוע מהם. באופן סמלי אני אגיד שערב חג מתן תורה, פורצים לאתר של תורה שמרכז עשרות מוסדות ואלפי בנות. אבל גם התורה הזו האיראנים לא יצליחו להשתיק". עוד לא ידוע מה ממאגר המידע הרחב הקיים באתר נפגע, וחוששים שימחקו קבצים ושיעורים שנאספו לאורך השנים.

גם בתנועת נאמני תורה ועבודה הגיבו: "תנועת נאמני תורה ועבודה הופתעה הבוקר כשאנשים רבים ניסו להיכנס לאתר התנועה וקיבלו הודעה המבקשת מהם להפעיל את המצלמה. האתר הותקף, כנראה בידי האקרים ממדינות ערב, עם חשד סביר כי איראן עומדת מאחורי המתקפה".   

יכין זיק, מנהל הפעילות בתנועת רגבים: "אנו מקווים שהאתר יחזור לאוויר בקרוב. בינתיים נמשיך לשמור על אדמות המדינה, ולעדכן דרך הרשתות החברתיות".