דרעי נגד בנט ושקד: "אין להם הנהגה רוחנית ברורה"

שר הפנים תוקף את בנט ושקד, וטוען כי החלטותיהם נבעו ממניעים אישים, "אני בטוח שאם הייתה להם הנהגה כמו למפלגות החרדיות, שמקבלת את ההחלטות הנקיות מכל שיקולים אישיים, הם היו מקבלים החלטה אחרת ונכנסים לממשלה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 21:37 כו באייר התשפ

דרעי נגד בנט ושקד: "אין להם הנהגה רוחנית ברורה"
דרעי, צילום: פלאש 90

שר הפנים אריה דרעי, תוקף את מפלגת 'ימינה' ואת נפתלי בנט ואיילת שקד. בראיון לביטאון ש"ס, "הדרך", מתאר דרעי את הסיבות לכך שבלוק הימין התפרק ו'ימינה' נותרה בחוץ 

 "אני רוצה לעשות סדר בכל הנושא הזה, ולהעמיד את הדברים על דיוקם, מפלגת ימינה על מרכיביה עברו בשנה וחצי האחרונות הרבה תהפוכות. בתחילה, הם פירקו את הבית היהודי ורצו לבד, אם היו מתאחדים לרשימה אחת ולא זורקים כמעט שבעה מנדטים של מצביעי ימין לפח, היו לנו כבר אז 61 מנדטים גם בלי ליברמן והיינו מקימים ממשלת ימין יציבה וחזקה. אבל הם החליטו להתפצל ולרוץ לבד, וזה הרי לא נעשה מאיזו אידאולוגיה, אלא משיקולים פרסונליים, ככה זה כשאין הנהגה רוחנית ברורה, וכל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. וגם בבחירות אחר כך הם המשיכו עם הפיצולים ושרפו עוד עשרות אלפי קולות".

עוד הוסיף דרעי, לגבי דרישות 'ימינה' לחלוקת התיקים, "לא יתכן שאנחנו עם תשעה מנדטים יש לנו רק שני שרים, והם עם שישה מנדטים שמפוצלים לשלוש מפלגות מחזיקים בתיקים הבכירים, במשרד הביטחון, בתחבורה, בחינוך, אבל לא אמרנו מילה, בשביל לשמור על אחדות גוש הימין.

"גם עכשיו, הם המפלגה הכי קטנה בגוש הימין, שישה מנדטים, אבל יש 4 ראשי מפלגות, וכל אחד מהם רוצה תיק ולא סתם תיק אלא תיק גדול ובכיר, וגם בזה אין עיני צרה ואם היה אפשר לתת להם, בשמחה רבה. אבל הם לא הבינו שההסכם שנחתם בין הליכוד לכחול לבן יוצר מצב, שהוא אמנם משונה אבל לא הייתה ברירה אחרת, ולפי ההסכם הליכוד וכל גוש הימין עם 59 מנדטים צריכים להתחלק בשווה עם כחול לבן והעבודה שיש להם רק 19 מנדטים, ולכן לא נשארו תיקים". אמר יו"ר ש"ס.

עוד הוסיף דרעי, "פנינו גם לראשי ימינה וניסינו לשכנע אותם להסכים ולהצטרף לממשלה, הבהרנו את החשיבות של גוש הימין ושצריך לשמור על הגוש, ושאנחנו רוצים להמשיך לפעול יחד בממשלה. לצערי הם התבצרו בעמדתם. אני מאוד מקווה שזה זמני ובהמשך הם יכנסו לממשלה".

בתוך כך, הכריז דרעי כי הוא ידאג לציונות הדתית. "נמשיך לכל אורך הקדנציה לדאוג לציבור החשוב של הציונות הדתית, אנחנו נמשיך לעזור לכולם ללא יוצא מן הכלל. נמשיך לפעול למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, כפי שהוכחנו בקדנציה האחרונה וכל ראשי הרשויות וראשי המתיישבים אומרים את זה בפה מלא, נדאג להם בנושא הרבנים והדיינים, נעזור למוסדות החינוך שלהם, אפילו יותר ממה שעשינו בקדנציה הקודמת".

לטענת דרעי האמירות שראש הממשלה לא רצה להכניס את בנט ושקד מלכתחילה, לא נכונות, והסביר כי הסיבה לכך היא שאין להם הנהגה כמו למפלגות החרדיות: "אם הייתי מתרשם שנתניהו לא רוצה אותם ועושה הכל כדי שלא יכנסו, הייתי נוהג אחרת, לא הייתי משלים עם זה, והייתי מבהיר לנתניהו שאנחנו לא מסכימים לפסילה שלהם ורוצים שהם יהיו בפנים. 

"אני בטוח שאם הייתה להם הנהגה כמו למפלגות החרדיות, שיש לנו את מרנן מועצת חכמי התורה ומועצות גדולי התורה, חכמי וגדולי הדור שמכוונים את דרכנו ומקבלים את ההחלטות נקיות מכל שיקולים אישיים, הם היו מקבלים החלטה אחרת ונכנסים לממשלה".