השר לבטחון פנים ביקר במתקני השב"ס: "אחד המקומות המאתגרים ביותר לשרת בהם"

השר הנכנס אמיר אוחנה הגיע לביקור בבית הסוהר "איילון" וקיבל סקירה על פעילות היחידות השונות של הארגון ועל האתגרים העומדים לפתחו. "בית סוהר צריך להיות מקום שאנשים נרתעים מאוד מלהיכנס אליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 21:08 כו באייר התשפ

השר לבטחון פנים ביקר במתקני השב"ס: "אחד המקומות המאתגרים ביותר לשרת בהם"
צילום: דוברות שב"ס

שירות בתי הסוהר ערך היום (ד') טקס קבלת פנים לשר לביטחון פנים הנכנס, אמיר אוחנה. הטקס התקיים בנציבות השב"ס ולאחריו קיים אוחנה פגישה עם סגל הפיקוד הבכיר בארגון בראשותו של ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין. 

במהלך המפגש ערך וקנין לאוחנה סקירה מקיפה על המבנה הארגוני של של השב"ס, העשייה הארגונית ביחידות השב"ס השונות ועל האתגרים העומדים לפתחו של הארגון, הכוללים בתוכם את ניסיון מניעת חדירת נגיף הקורונה אל תוך בתי הסוהר. אוחנה הגיע גם לביקור בבית הסוהר "איילון" ונחשף לפעילות באגפי הכליאה השונים ולמרכז היצרני במקום המכין מסיכות ומשקפי מגן לכוחות הביטחון. 

צילום: דוברות שב"ס

עם תום הביקור התייחס אוחנה לאתגרים העתידיים של הארגון: "שירות בתי הסוהר הוא אחד המקומות המאתגרים ביותר לשרת בהם במדינת ישראל. סגל השב"ס, על מגוון התפקידים, אחראי על כל תחומי החיים של החוסים בצילו, בחלקם הגדול אנשים שנשקפת מהם מסוכנות גבוהה. אחראי בראש ובראשונה לדאוג להחזקתם במשמורת כדי להגשים את האינטרס הציבורי שבענישה, אך אחראי גם לאינטרס הציבורי החשוב לא פחות — והוא לדאוג שלא יחזרו אליו, לאחר שיסיימו לרצות את עונשם".

צילום: דוברות שב"ס

עוד הוסיף אוחנה ואמר: "יש כאן תמהיל של אמצעים כדי להגשים את המטרה הזאת: חינוך ורכישת השכלה, הרתעה, גמילה מהתמכרויות במקרים מסוימים, מגוון טיפולים וסדנאות לשליטה בכעסים ולמניעת אלימות. אך בסוף, התכניות והכוונות הטובות רלוונטיות רק לחלק מהאנשים, וודאי לא לכולם. לגבי החלק השני של האנשים — חייבת להיות יד קשה וחזקה. בית סוהר צריך להיות מקום שאנשים נרתעים מאוד מלהיכנס אליו, לא כזה שהבאים בשעריו מקבלים באדישות את בואם. נשות ואנשי שירות בתי הסוהר, יחד עם המפקדים ובפיקודו של מ"מ נציב השב"ס, גונדר אשר וקנין, ראויים להערכה רבה וכבוד רב על נטילת המשימה הקשה הזאת — לאתר ולהפריד בין ברי השיקום לאלה שאינם — ועל פועלם לילות כימים להבטיח את המטרות העומדות בבסיס הארגון. על כך בשם כל אזרחי ישראל נתונה לכם תודתינו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן