נתניהו תוקף את חמינאי: "כל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה"

ראש הממשלה מגיב לקריקטורה האנטישמית שפרסם מוקדם יותר מנהיגה העליון של איראן, ובה נראות חומות ירושלים לצד כיתוב "הפתרון הסופי", ושולח איום לעבר חמינאי

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 20/05/20 19:15 כו באייר התשפ

נתניהו תוקף את חמינאי: "כל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה"
בנימין נתניהו. המתיחות מול איראן עולה מדרגה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לקריקטורה האנטישמית שפרסם מוקדם יותר המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, ובו נראות חומות ירושלים לצד כיתוב האומר "הפתרון הסופי" המזכיר את תכנון רצח העם היהודי של הנאצים במלחמת העולם השנייה. 

בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, שולח נתניהו איום מפורש לעבר איראן: "איומיו של ח'אמנאי לממש את 'הפתרון הסופי' כנגד ישראל מזכירים את תכנית "הפתרון הסופי" הנאצית להשמדת העם היהודי. עליו לדעת שכל משטר שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה".

נזכיר, כי בקריקטורה שהעלה מנהיג איראן ניתן לראות את חומות העיר העתיקה בירושלים וכיפת הזהב של מסגד אל אקצא, עם חיילים הנושאים את דגלי פלסטין, חיזבאללה, חמאס כמו גם את תמונתו של מנהיג משמרות המהפכה שחוסל בשנה שעברה, קאסם סולימאני. בחלקה העליון של התמונה כתוב בכותרת "PALESTINE WILL BE FREE" ומתחתיה את הכיתוב המזוהה עם תכנית הנאצים. 

ההתכתשות בין שני המנהיגים מצטרפת למתיחות הולכת וגוברת של ישראל מול המדינה הפרסית, כאשר אמש דווח ב"ווינשגטון פוסט" כי מאחורי תקיפה על נמל האיראני 'שאהיד ראג'עי' עומדת ישראל, תקיפת סייבר ששיבשה את הפעילות בנמל למספר שעות. בהמשך דווח כי פעולה זו היתה פעולת נקם לאחר מתקפת סייבר של איראן על שש תשתיות מים בישראל, מתקפה שפגעה בתשתיות אך לא באספקת המים לתושבים.