תביעה נגד רב בעקבות עימות בין מתיישבים לפלסטינים

ארגון 'חוננו' הודיע כי רבש"צ היישוב עמיחי, שבמועצה אזורית מטה בנימין, תובע באמצעותו את הרב אריק אשרמן, מארגון 'תורת צדק', לאחר שפרסם פרטים שקריים, לטענתו, על עימות בין מתיישבים לפלסטינים בקרבת הישוב 'עמיחי'

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 17:28 כו באייר התשפ

תביעה נגד רב בעקבות עימות בין מתיישבים לפלסטינים
עבודות ליד הישוב עמיחי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) היישוב עמיחי, שבמועצה אזורית מטה בנימין, הודיע היום (ד) כי הוא תובע את הרב אריק אשרמן, מארגון 'תורת צדק', בגין פרסום לשון הרע בפוסטים שקריים, לטענתו, אותם הפיץ ברשתות החברתיות. 

הרבש"צ פנה לאשרמן בבקשה להסיר את הפרסומים השקריים, אך הוא סרב למחקם. בתביעה, שהוגשה על ידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, מבקש הרבש"צ להורות לאשרמן להסיר את הפוסטים, ולשלם פיצויים על סך 50 אלף שקל. בנוסף, בכתב התביעה דורש הרבש"צ לפרסם התנצלות ראויה.

בשיחה עם "חדשות כיפה", אמר הרבש"צ, כי לא היה שום קשר בינו לבין האירוע, וכי הוא הגיע לזירת העימות, בו נדרס מתיישב על ידי טרקטור פלסטיני, לאחר סיומו. "הפרסומים לגבי יכולים להגיע לכדי הסתה, פלסטינים תושבי האזור ראו את הפוסטים ועשו להם לייק" 

הרב אשרמן הגיב: "הצעתי לו לתת את גרסתו, וסירב. בכל זאת פרסמתי שהוא מכחש. מצפוני נקי שנתתי לידידיה כל הזדמנות . עכשיו, מודה על ההזדמנות להגיע לבית משפט, ולפרוש בפני כל העולם העוולות שמתרחשות באזור."

מדובר באירוע בין מתיישבים לפלסטינים, כאשר לטענת היהודים, מספר ערבים פלשו עם טרקטורים לאדמות חקלאיות מעובדות ואף השחיתו אותם, על ידי פגיעה ביבול חיטה לפני קצירה. כמו כן, הם אף דרסו את אחד המתיישבים שניסה לחסמם בגופו. מנגד, טענו הפלסטינים, וכמו שפרסם הרב אריק אשרמן, מדובר בקרקע בבעלות ערבית פרטית ולכן זכותם להשחית את היבול.

לפי כתב התביעה, שעות ספורות לאחר האירוע פרסם אשרמן בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו תמונה של הרבש"צ, וטען כי הוביל מתנחלים לתקוף פלסטינים שעסקו כביכול בחקלאות. עוד נכתב בכתב התביעה כי "זהו פרסום שקרי לחלוטין, חסר בסיס וחסר קשר למציאות, שכן התובע לא הוביל אחרים לתקוף ולא נכח במקום בזמן החיכוך. התובע הגיע למקום מתוקף תפקידו כרבש"צ עמיחי, זאת רק לאחר שהגיעו למקום כוחות הביטחון ולאחר שהאלימות נסתיימה".