מועצת יש"ע מצהירה: "כן להחלת הריבונות – לא למדינה פלסטינית"

ראשי מועצת יש"ע התכנסו והחליטו על קווים אדומים לכל מתווה עתידי: תומכים בהחלת ריבונות, מתנגדים למדינה פלשתינית ולכל הגבלת בניה ביהודה ושומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 15:53 כו באייר התשפ

מועצת יש"ע מצהירה: "כן להחלת הריבונות – לא למדינה פלסטינית"
בנט עם ראשי מועצת יש"ע, צילום: מועצת יש"ע

הנהלת מועצת יש"ע התכנסה בשבוע שעבר במעלה אדומים לישיבה מיוחדת בעקבות ההתקדמות בהליך החלת הריבונות. הישיבה עסקה בנושא מתווה הנשיא טראמפ, אשר כולל בתוכו החלת ריבונות ישראלית באזור על כ-33%-30% מהשטח, כש-30% אחוזים משטחי יהודה ושומרון הנמצאים בשטח C, יהיו בהקפאה לשני הצדדים.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני הציג בישיבה את המפה הקונספטואלית המפורטת מתוך תכנית טראמפ, הכוללת את המרחבים עליהם תחיל ישראל את ריבונותה באזור (כ-32%), את השטח הרציף של המדינה הפלסטינית העתידית (כ-68% + פיצוי בתחומי ישראל הריבונית) וכ-19 יישובים ישראליים שיישארו כמובלעות בשטח מחוץ לריבונות ועליהם תחול הקפאת בנייה.

בישיבה התקיים דיון כיצד ניתן להתקדם ולהחיל את הריבונות הישראלית באזור, יחד עם קווים אדומים וסיכונים אפשריים שמהם חייבים להימנע. בסופה של הישיבה התקבלו ההחלטות הבאות על ידי הנהלת מועצת יש"ע:

1. מועצת יש"ע מברכת על שינוי המדיניות החיובי של ארה"ב כלפי ההתיישבות.
2. מועצת יש"ע דורשת מהממשלה החדשה ומכנסת ישראל לפעול להחלת הריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בהקדם האפשרי.
3. החלת הריבונות היא באחריותה של מדינת ישראל בלבד.
4. מועצת יש"ע מתנגדת לכל הכרה או הסכמה מכל סוג שהוא, להקמתה של מדינה פלסטינית.
5. מועצת יש"ע לא תסכים להקפאת ישובים או להגבלות בניה בשום יישוב.
6. מועצת יש"ע אינה מסכימה למפה בה יהיו ישובים מבודדים במובלעות שיפגעו בהתפתחותם העתידית.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר: "במשך שנים מועצת יש"ע פועלת למען החלת הריבונות. ממצב שבו כמעט אף אחד לא דיבר על הנושא ולא הכיר אותו, הגענו למצב חסר תקדים, בו ראש הממשלה ונשיא ארה"ב דנים על הסכם אשר כלולה בו ריבונות. יחד עם זאת, אנחנו לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית בליבה של ארץ ישראל. אם התוצאה של ההסכם תהיה הקמת מדינת טרור ביהודה ושומרון ותכלול יישובים מבודדים והקפאת בנייה אנחנו מוכנים לוותר על הריבונות, וזאת, על אף כל העבודה הקשה והמשאבים הרבים שהשקענו בנושא בשנים האחרונות".

מסמך העקרונות

מסמך העקרונותצילום: דוברות מועצת יש"ע