פייסבוק משיקה חנות מקוונת ותתחרה באמזון ואיביי

חנות מקוונת ברשת החברתית תאפשר למשתמשיה לפתוח עסק בתוך האפליקציה ולהציע מוצרים לעוקבים הרבים. השירות יינתן גם באינסטגרם בהמשך

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 20/05/20 15:50 כו באייר התשפ

פייסבוק משיקה חנות מקוונת ותתחרה באמזון ואיביי
מארק צוקרברג. נכנס לשוק המקוון, צילום: shutterstock

הבעלים של פייסבוק, מארק צוקרברג, נכנס לתרות הקניות המקוונות עם "איביי" ו- "אמזון". צוקרברג הודיע אמש כי הרשת החברתית תאפשר בקרוב אופציה למשתמשיה להקים חנויות וירטואליות ולהציע את מרכולתם לעוקבים הרבים. בכך, פייסבוק תהווה מתחרה גדולה בשוק המקוון במה שעשוי לשנות את הכתובת עבור הצרכנים הרבים. כלי המסחר המקוון יחל בפייסבוק, יעבור בהמשך לאינסטגרם הנמצאת בבעלות פייסבוק, ואמור להגיע בהמשך גם לוואטסאפ ולמסנג'ר. 

בחנות הווירטואלית שעתידה לקום ולשרת בעלי עסקים ועצמאים ובעצם כל אחד שירצה להשתמש בפלטפורמה, ניתן יהיה לדפדף בקטלוג, להוסיף מוצרים לסל הקניות ולרכוש דרך אתר החנות מבלי לצאת מהאפליקציה. בנוסף, החנות תאפשר יצירת קשר מול בעל העסק באמצעות הודעה בוואטסאפ, מסנג'ר או אינסטגרם דיירקט. בכך בעל העסק יוכל לתמוך בשירותים אותם הוא מוכר והצרכן יוכל לעקוב אחר המשלוחים. 

בעלי פייסבוק, מארק צוקרברג, הסביר אמש בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא מקווה שהחנות אכן תוכל להיפתח בקרוב, והתייחס גם למגפת הקורונה, שפגעה בבעלי העסקים. ״כשאומרים לאנשים להישאר בבית מיליוני אנשים מאבדים את מקום עבודתם. אני עובד יחד עם הצוותים שלנו בכל יום בחודשים האחרונים כדי שנוכל להאיץ את ההשקה של השירות החדש״.