הכותל המערבי: המתפללים בשבועות ייבחרו באמצעות הגרלה

לאור הגבלות הקורונה, וההמונים המבקשים להתפלל בכותל בליל שבועות ובתפילת הנץ, ייערך רישום מוקדם באתר הקרן למורשת הכותל המערבי, ותתקיים הגרלה בין הנרשמים - על פי תפילות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 14:35 כו באייר התשפ

הכותל המערבי: המתפללים בשבועות ייבחרו באמצעות הגרלה
רחבת הכותל המערבי. ארכיון, צילום: פלאש 90, מנדי הכטמן

עשרות אלפי מתפללים פקדו את הכותל המערבי מאז נפתח לקהל במגבלות של משרד הבריאות. ככלל, הכניסה לרחבת הכותל המערבי בחג השבועות ובשבת הסמוכה לו הינה, כבכל יום, על בסיס מקום פנוי ובהתאם להנחיות משרד הבריאות שפורסמו בציבור.

בתפילת הנץ של חג השבועות ובתפילת קבלת שבת הסמוכה לו, שבהן בשנים רגילות באים אלפי מתפללים, שבשנה זו לא ניתן לאשר את הגעתם בגלל המגבלות הנדרשות של משרד הבריאות.  על כן החליטו בקרן למורשת הכותל המערבי במטרה להימנע מחריגה מהנחיות משרד הבריאות ועל מנת למנוע עוגמת נפש מיותרת בקרב מתפללים רבים, המעוניינים להגיע לתפילות אלו בכותל המערבי, הכניסה במועדים אלה תתקיים באמצעות אישורי כניסה, שיחולקו בהגרלה מבוקרת.

אישורי הכניסה שיחולקו יהיו בהתאם למגבלת כמות הקהל שרחבת הכותל יכולה להכיל בימים אלה בהתאם להנחיות. מועדי התפילות (שבהם התפילה באמצעות אישורי כניסה בלבד) הינם:
בליל חג השבועות: יום חמישי, ה' בסיון תש"פ, בין השעות 24:00 – 7:00 (תפילת הנץ).
בערב שבת: יום שישי, ו' בסיון תש"פ, בין השעות 17:30 – 20:30 (קבלת שבת). 
לפני ואחרי זמנים אלו הכניסה הינה על בסיס מקום פנוי.

הכותל המערבי

הכותל המערביצילום: אהבה פז

ניתן להירשם להגרלה באתר הקרן למורשת הכותל המערבי, והרישום להגרלה יתקיים עד מוצאי שבת פרשת במדבר, כ"ט באייר תש"פ (23.5), בשעה 24:00.
ניתן להירשם לתפילה אחת בלבד – לתפילת הנץ או לקבלת שבת. 
הרישום מגיל 11 ומעלה (מתחת לגיל זה אין צורך ברישום).
ההגרלה תתקיים בפיקוח עו"ד ורו"ח של הקרן ביום ראשון, ר"ח סיון התש"פ בשעות הבוקר ורשימת מקבלי האישורים תפורסם באתר הקרן בשעה 19:00.
מקבלי האישורים יקבלו עדכון על מועד ומיקום איסוף אישורי הכניסה, וזאת למשך 24 שעות ממועד הזכייה, לאחר מכן, כל מי שלא יגיע לאסוף את אישור הכניסה, זכאותו תבוטל לטובת הבא בתור ברשימת הזוכים.

הכניסה לרחבת הכותל תותנה בהצגת אישורי הכניסה ותעודות הזהות (או צילום שלה) של כל מתפלל/ת. לא תותר כניסה ללא אישור כניסה התואם את תעודת הזהות של המתפלל/ת ואת המועד שנקבע בהגרלה.
בכניסות לרחבת הכותל המערבי יהיו דיילים עם רשימת הזוכים כולל שם ות.ז. שיוודאו כי הנכנס לכותל הוא האדם בתעודת הזהות או ילדים מתחת לגיל 11 המופיעים בספח, וינווטו את הקהל למתחמי התפילה בהתאם להנחיות.

יצוין כי זכאי אישור לחגים לא יוכלו להשתמש בזה אלא אם כן יוכח כי הם נהגו להגיע מדי שנה במועדים אלה לתפילה ברחבת הכותל.