ריקוד דגלים: יש הסכמה על מתווה, 600 איש ישתתפו בצעדה

מארגני ריקוד הדגלים הגיעו להסכמה עם המשטרה, לפיה 600 איש ישתתפו בשרשרת אנושית, ועוד 450 איש ישתתפו בעצרת בכותל: "מודים למשטרה על נכונותה לאפשר את הצעדה המסורתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 13:39 כו באייר התשפ

ריקוד דגלים: יש הסכמה על מתווה, 600 איש ישתתפו בצעדה
ריקוד הדגלים ביום ירושלים, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

יש הסכמה על ריקוד הדגלים. אחרי דיון בבג"ץ, הגיעו מארגני ריקוד הדגלים המסורתי להסכמה עם משטרת ישראל, לפיה בריקוד השנה ישתתפו 600 בני אדם בלבד, והריקוד יתקיים בצורת שרשרת אנושית, שתתחיל בכיכר צה"ל ותגיע אל הכותל המערבי. כמה מאות בני אדם נוספים יעמדו על החומות, ויחזיקו דגלי ישראל.

כמו כן בעצרת המסורתית ברחבת הכותל המערבי, בסיום הריקוד/שרשרת אנושית, ישתתפו 450 איש בלבד. בריקוד הדגלים משתתפים מדי שנה עשרות אלפי בני אדם, בעיקר בני נוער ובני ישיבות, מדרשות ואולפנות מהציונות הדתית, לציון יום ירושלים.

מארגני ריקוד הדגלים דרשו בעתירה מבג"ץ קיום "שרשרת אנושית", ממרכז העיר עד הכותל, בהשתתפות 3,00 בני אדם. אחרי דיון בבג"ץ נשלחו הצדדים לקיים משא ומתן על פשרה, אליה הגיעו בסופו של דבר.

'עם כלביא': "מודים למשטרה על נכונותה לאפשר את הצעדה המסורתית"

לאחר דיון משפטי ארוך, בפני הרכב שופטים בבג"צ, הגיעו מארגני ריקוד הדגלים המסורתי להסכמה עם נציגי המשטרה על פיה ריקוד הדגלים יתקיים במתכונת קורונה.

במסגרת האירוע, תתקיים שרשרת אנושית מסביב לרוב שערי העיר העתיקה, כולל על טיילת החומות עד לשער שכם, וזאת בהשתתפות כ-700 איש. בשרשרת יעמדו המשתתפים עם דגלי ישראל וישמרו על כל כללי האירוע. סוכם כי ההגעה לאירוע תיהיה בהרשמה מראש, מגבעת התחמושת. לאור ההסכמה החלו המארגנים לערוך רישום להשתתפות באירוע באתר טיקצ'אק - ריקודגלים תש"פ.

בנוסף, תתקיים שיירת רכבים ארוכה ומרכזית, בהשתתפות מאות רכבים אשר תצא מחניון טדי, ותסתובב ברחבי העיר, ותקיף את העיר העתיקה. המכוניות והמשאיות בשיירה יהיו עם דגלי ישראל, מוזיקה ומסכי ענק, גם לשיירה זו יהיה חובה להירשם באתר מראש.

בנוסף, יסתובבו ברחבי העיר משאיות עם מוזיקה ומסכי ענק שישמחו את תושבי ירושלים ביום חגה, המשאיות יחלקו דגלי ישראל לתושבי העיר במספר שכונות.

בסיום השרשרת והשיירה תתקיים עצרת בכותל המערבי בהשתתפות כ-450 איש שירשמו מראש.

מעמותת עם כלביא נמסר "גם השנה בע"ה נחגוג עם ירושלים ביום חגה, ונבטא בצורה הטובה ביותר במצב הזה את איחודה של העיר. יש להירשם לאירועים מראש באתר טיקצ'אק, אנו מתנצלים מהציבור הגדול שלא יוכל להגיע ולהשתתף באירועים, ומזמינים את כולם להצטרף ולהיות איתנו בשידור החי מהאירוע."

בעתירה יצגו את עמותת עם כלביא עו"ד נתי רום ועו"ד הלל ברק שמסרו "לשמחתנו גם השנה, ככל 30 השנים האחרונות המסורת לא תישבר וחגיגות ריקוד הדגלים יערכו כמתוכנן במתכונת קורונה. אנו מודים למשטרה על נכונותה לאפשר את הצעדה המסורתית וקוראים לכל החוגגים לשמור על עצמם ועל יתר החוגגים ולשמור על הנחיות הריחוק."