בעפרה לא ממהרים לחזור לבתי הכנסת: "נדרשת היערכות ותכנון מדויק"

רב היישוב עפרה, הרב אבי גיסר, הסביר כי בתי הכנסת ביישוב לא ייפתחו בינתיים, עד לפגישה של הגבאים והיערכות לקראת חזרת הציבור אליהם: "הפתיחה מותנית בהתחייבותנו לעמוד בכללים. והעמידה בהם היא כמובן חובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 12:24 כו באייר התשפ

בעפרה לא ממהרים לחזור לבתי הכנסת: "נדרשת היערכות ותכנון מדויק"
תפילה בימי הקורונה, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

רב היישוב עפרה, הרב אבי גיסר, הודיע הבוקר לתושבי היישוב כי נכון לעכשיו, בתי הכנסת בישוב לא ייפתחו, וזה יקרה רק לאחר היערכות מדויקת לקראת פתיחתם, על פי הנחיות משרד הבריאות.

הרב גיסר כתב כי "בשבח והודיה לה' על כל הטוב, נתבשרנו עתה על האפשרות לפתוח את בתי הכנסת ביישוב בתנאי שנעמוד באופן מלא ואחראי בהנחיות משרד הבריאות.

"עמידה זו דורשת מאיתנו היערכות ותכנון מדויק ומינוי אחראים לכל תפילה ולכל מניין. על כן לא פתחנו את בתי הכנסת הבוקר, כדי לתת בידי כל צוותי הגבאים שהות לקיים פגישה משותפת ולהיערך לפתיחה המחודשת כראוי. רק לאחר שנדע שההיערכות הושלמה, נוכל להודיע על פתיחה מסודרת (לכל פרטיה ודקדוקיה) של כל בית כנסת. לאור זאת, היום, יום רביעי, עדיין נתפלל כולנו במניינים המתקיימים בחוץ, ובמהלך היום נתעדכן לגבי הימים הבאים".  

במכתבו של הרב גיסר נאמר עוד כי "הפתיחה מותנית בהתחייבותנו לעמוד בכללים. והעמידה בהם היא כמובן חובה (ולא 'המלצה' בעלמא), משום כך רק המניינים שיעמדו בתנאים יוכלו לחזור ולהתקיים".