בלעדי: בגלל הקורונה תושבי יו"ש ישלמו יותר על נסיעה באוטובוס

התחבורה הציבורית חוזרת לשגרה, אך כיוון שהתשלום לנסיעה מתבצע בעזרת כרטיס "רב קו", ולא במזומן - תושבי יהודה ושומרון לא מקבלים את ההנחה המגיעה להם

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/20 10:04 כו באייר התשפ

בלעדי: בגלל הקורונה תושבי יו"ש ישלמו יותר על נסיעה באוטובוס
ארכיון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

המשק חוזר לשגרה בהדרגה, ובתוך כך גם התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, וגם ביהודה ושומרון. אך לצד החזרה לשגרה, יש לזכור כי מדובר בשגרה חדשה, "שגרת קורונה", כאשר אחד הסעיפים החדשים בשגרה החדשה של התחבורה הציבורית, כולל גם את החובה לשלם אך ורק דרך כרטיס ה"רב קו".

לפי חשיפת חדשות כיפה, הנחיה זו טומנת בחובה פגיעה בתושבי יהודה ושומרון, אשר לפני משבר הקורונה, היו זכאים להנחה בתשלום דמי הנסיעה כאשר שילמו במזומן, הנחה זו לא תתאפשר מעתה, בעקבות השימוש אך ורק ברב קו.

כזכור, החל מחודש ינואר ניתן לשלם באמצעות ה'רב-קו' בקווי יהודה ושומרון, דבר שלא התאפשר קודם לכן, בשל ההנחה הגלומה במחירי התחבורה הציבורית ביו"ש, הנחה של 50% ממחיר נסיעה מקבילה בתחומי הקו ירוק, אותה מסבסד משרד הביטחון. עם זאת, התשלום באמצעות ה'רב-קו' אינו מאפשר את קבלת ההנחה של יהודה ושומרון, אלא רק את קבלת הנחת הנסיעה באמצעות 'רב-קו', הפחותה ממנה.

אז האם משרד התחבורה מזניח את תושבי יהודה ושומרון? על אף פניות 'כיפה' מאז אתמול (ג') בערב, ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.