גנץ על משפט נתניהו: "יעשה את זה, אין לו ברירה"

ראש הממשלה החילופי ושר הביטחון, בני גנץ, בראיון ראשון לאחר כניסתו לתפקיד: "נתניהו אמר לי שלא יתחמק ממשפט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 21:59 כה באייר התשפ

גנץ על משפט נתניהו: "יעשה את זה, אין לו ברירה"
בני גנץ , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה החילופי ושר הביטחון,רא"ל במיל' בני גנץ, מתראיין הערב לראשונה ב"עובדה" ושופך מעט אור על הרכבת הממשלה והמשא ומתן הקואליציוני. כשנשאל האם דיבר עם ראש הממשלה נתניהו על משפטו, ענה גנץ כי שאל אותו אם הוא הולך למשפט, ונתניהו ענה שכן. לגבי מידת האמון בתשובה זו, אמר שניתן יהיה לראות זאת כבר בשבוע הבא, אך הוא מאמין לו, "אין לו ברירה אחרת". 

עוד הוסיף גנץ כי הוא בא לשרת את מדינת ישראל ולא את נתניהו, וגם אם בהצטרפותו לממשלה, מישהו אחר הרוויח מזה, זה לא משנה, ,"מדינת ישראל בלי ממשלה בעת הזו זו תקלה, הוסיף. "האיש שמרוויח מזה אמנם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ולכן הוא עומד למשפט"

 לדבריו, "היה קטע באחד הלילות, בשיחה עם בן אדם קרוב, הבנו שאנחנו לא יכולים להתנהל כמו שהתנהלנו, והבנו שחייבים פרספקטיבה אחרת. הבנו שזו החלטה דרמטית ומאוד קשה, הבנתי שאחדות היא הכרח"

"אני חדש בעשייה הפוליטית, רוזוולט אמר פעם שהעולם שייך למי שנמצא בתוך הזירה עצמה, יש רבים שיעמדו מבחוץ ויכתבו עליו ככה, והיה עליו לעשות אחרת, היחידי שמגיע לו הקרדיט זה ההוא שבתוך הזירה, ולעולם לא יגידו עליו שהוא לא ניסה", אמר גנץ.

עוד הוסיף, לגבי האמירה העקרונית שלא ישבו עם נתניהו, "אמירה עקרונית שהיתה נכונה לשעתה, בסיטואציה הקיימת, כשלא ניצחנו בבחירות, ובמצב בחירום הזה, הייתי צריך לבחור בין לא ביבי, לבין לדאוג למדינת ישראל"

"לא מכתירים אותו לנצח, מציבים אלטרנטיבה פעילה בתוך הממשלה שלו, לא היה לנו את הכוח הפוליטי לעשות את השינוי שרצינו, כל דבר אחר היה מביא לבחירות רביעיות. באו לפיד וליברמן וכל הזמן אמרו שאוטוטו יבואו שליש מהליכוד ורבע מפה ויקרה הנס הזה. החלטתי לא לחכות לזה"

עוד הוסיף, "זה התוצאות, לא היתה אפשרות אחרת, התוצאות פגשו את הנסיבות, את המצב החברתי, הכלכלי, הבריאותי, לא היתה אופציה אחרת"

בערב הבחירה במאיר כהן, שהיה מועמד כחול לבן להיות יושב ראש הכנסת, הוא אומר, "הבנתי שעל מנת לשמור על האופציה של ממשלת אחדות, עלי להיבחר בעצמי להיות יושב ראש הכנסתו

"כל הזמן היו דיבורים בקוקפיט על ממשלה עם נתניהו, אז שהוא יהיה שני ואנחנו ראשונים זה כן בסדר? זה כל הסיפור? זה לא נכון שהם לא הסכימו לשבת עם נתניהו. ולמרות שלא הסכמתי עם יאיר לפיד, המשכתי לדבר עם החברים שישבו איתי. סיכמתי להם את המצב בשלוש מילים: "כואב, קשה, הכרחי"

עוד המשיך לטעון: "ההחלטה לפרק את כחול לבן היתה החלטה שלהם, אני מתעקש על הנקודה הזאת. נכון, עד שלא היתה השבעה, לא ידעתי שזה יצליח, אבל בסוף זה הצליח. אפשר להתעקש על כל פרט קטן בשיחה שהיתה ביום שכחול לבן התפרקה, אני מסתכל על המציאות עכשיו, יש לנו ממשלה פריטטית, ביחד מקבלים החלטות ומשרתים את אזרחי מדינת ישראל"

לגבי האמירה של בוגי יעלון, בערב יום הזיכרון, שאנחנו לא ראויים לקרבן של הנופלים למען מדינת ישראל, אומר גנץ שהוא לא מרגיש לרגע לא ראוי ביחס לבוגי יעלון, הוא נתן את החיים שלו למען המדינה, וממשיך לתת גם עכשיו"

"כשמסתכלים על התוצאות, הגעתי למקום שאנשים שנמצאים עשרות שנים בפוליטיקה לא מגיעים אליו, ועכשיו אני מגדיר את המטרות. אפשר לומר שלמדתי קצת יותר על הפוליטיקה"

בנוגע לערב שבו סיכמו בבלפור על הקמת הממשלה, "זה היה החלק שקשה מבין שלוש המילים שהגדרתי בהתחלה, כואב, קשה והכרחי, להגיד שסלחתי על כל הדברים שנאמרו באופן אישי, זה אני לא אגיד"

בנוגע להשפעתו בממשלה אמר, "אני לא טפט, יש לי דעות, ואני שותף בכל מינוי והחלטה, יש לנו סיכומים בעניין. כך גם לעניין הדחת מנדלבליט". עוד הוסיף שלא יתמכו בפסקת התגברות ככל ובג"ץ יפסוק שהלכת דרעי- פנחסי חלה גם על ראש הממשלה החליפי, כלומר שנתניהו, שהוגש נגדו כתב אישום, לא יוכל לכהן כראש הממשלה החליפי"

https://twitter.com/amit_segal/status/126275436341762048