הרמטכ"ל על רקע מלחמת הסייבר עם איראן: "נשתמש בכלים מגוונים"

הרמטכ"ל כוכבי התייחס לדיווחים על מלחמת הסייבר עם איראן וטען כי ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגן על אזרחיה: ״אנו נערכים בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה אנושה באויב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 20:14 כה באייר התשפ

הרמטכ"ל על רקע מלחמת הסייבר עם איראן: "נשתמש בכלים מגוונים"
הרמטכ"ל כוכבי. התבקש לפעול, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"לאביב כוכבי, השתתף הערב (ג') בטקס החלפת מפקד פיקוד העורף במפקדת הפיקוד ברמלה, והתייחס לדיווחים על מלחמת הסייבר עם איראן: ״אנו נערכים בכלים צבאיים מגוונים ובשיטות לחימה ייחודיות לפגיעה אנושה באויב"

עוד הוסיף כוכבי: "על צה״ל מוטלת החובה המוסרית להגן על אזרחי המדינה מפני צבאות הטרור הסובבים אותו, וכאשר העורף הישראלי מאוים על-ידי אלפי טילים ורקטות, לא נהסס לתקוף בעוצמה כדי להגן על אזרחינו"

"בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים. בניגוד לאויב, אנחנו נפעל באופן התקפי וערכי כאחד, ונבסס את הפעולה על מודיעין ועל צורך מבצעי. עשרות תקיפות שבוצעו, גם בעת האחרונה, כבר מוכיחים את עליונות המודיעין וכוח האש של צה״ל", קבע כוכבי. 

כזכור, מוקדם יותר הבוקר הותר לפרסום כי במתקפת הסייבר שביצעה איראן נגד מתקני מים בישראל נפגעו שישה מוקדים מהצפון ועד דרום הארץ. בעקבות המתקפה נרשמה באחת התחנות "אי-סדירות תוך שינוי לא מתוכנן בנתונים". בתחנה אחרת משאבה שנכנסה לפעולה ללא הפסקה נותקה ממצב אוטומטי, ובתאגיד מים אחר נרשמה השתלטות על מערכת התפעול. עם זאת, לא היה כל שיבוש באספקת מים.