המאבק הצליח: המפקחות ההלכתיות חוזרת למכוני הפוריות

בזכות מעורבותם של ח"כ קטי שטרית ושר הבריאות יולי אדלשטיין, המפקחות ההלכתיות ישובו לעבודתן, שהופסקה בעקבות משבר הקורונה. כך יוכלו גם נשים שומרות מצוות הסובלות מאי פריון לשוב אל שגרת טיפולי הפוריות

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 20:07 כה באייר התשפ

המאבק הצליח: המפקחות ההלכתיות חוזרת למכוני הפוריות
חברת הכנסת קטי שטרית , צילום: Hadas Parush/Flash90

חברת הכנסת קטי שטרית פנתה בתחילת השבוע לשר הבריאות בבקשה לבחון את החזרת המפקחות ההלכתיות למכוני הפוריות לאחר שהופסקה עבודתן בשל מגפת הקורונה. במענה לפנייתה, השיבה היום ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד, כי כניסתן תתאפשר למעבדות בהתאם לשיקול דעתם של מנהלי היחידות.

ח"כ קטי שטרית הודתה לשר הבריאות אדלשטיין על הרגישות והאכפתיות במעורבותו בהחזרת המפקחות לטיפולי הפוריות: "החזרתן מאפשרת לציבור שלם להמשיך בטיפולי הפוריות שהופסקו בשל נגיף הקורונה. זו בשורה של ממש. אני נרגשת ושמחה שחזרנו לשגרה גם בעניין זה. אמשיך ללוות ולעקוב אחר הנושא".

כזכור, עם פרוץ הנגיף הופסקו טיפולי הפוריות. ח"כ קטי שטרית התגייסה להחזירם, אך אלו הוחזרו בצורה חלקית שלא אפשרה למרבית הנשים להמשיך בהליך. בעקבות כך פנתה ח"כ שטרית לראש הממשלה במכתב אליו הצטרפו 22 שרות וח"כיות, ומשרד הבריאות החזיר את הטיפולים.

למרות זאת, מטופלות שומרות מצוות לא היו יכולות לשוב אל שגרת הטיפולים כיוון שהוראות משרד הבריאות אסרו על כניסת מפקחות הלכתיות למעבדות מחשש להדבקות בנגיף הקורונה, דבר שעורר בעיות הלכתיות. מרבית הרבנים לא התירו שימוש בזום כחלופה להימצאות מפקחת במקום.

הפיקוח נעשה על ידי מכון פועה ומכון בוני עולם אשר בחסותם נמצאת מפקחת במעבדות המוודאת כי עבודת הקודש הנעשית ע"י האמברלוגים ועובדי המעבדה חפה מטעות אנוש. הדבר אינו נובע מחוסר אמון בצוות המקצועי, אלא מדרישה הלכתית לכך שבהליך תהיה ודאות מרבית. כ-30 נשים בממוצע מדי שבוע מבקשות השגחת  מפקחת במעבדות ברחבי הארץ.