הפרקליטות נגד סנגורי נתניהו: "הודעתם כוזבת ומתלהמת"

הפרקליטות על הודעת סנגוריו של נתניהו: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא  כוזבת ומתלהמת". מוקדם יותר אמרו פרקליטי ראש הממשלה, בתגובה לדחיית בקשתו על ידי הפרקליטות, להיעדר מהקראת כתב האישום: "תגובת הפרקליטות באה לשרת את המסע התקשורתי, כהמשך לקמפיין "רק לא ביבי". למרות תגובת הפרקליטות, הגיש נתניהו את הבקשה להיעדר לבית המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 18:09 כה באייר התשפ

הפרקליטות נגד סנגורי נתניהו: "הודעתם כוזבת ומתלהמת"
נתניהו., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפרקליטות הגיבה על הודעת סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום (ג') בעקבות דחיית בקשתו להיעדר מהדיון הראשון במשפטו, והקראת כתב האישון ביום ראשון הקרוב: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא  כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים".

" ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין" נאמר על ידי הפרקליטות.

נזכיר, פרקליטי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוה״ד עמית חדד ומיכה פטמן  פרסמו תגובה חריפה במיוחד,  לדחיית בקשתו להיעדר מהדיון הראשון במשפטו, והקראת כתב האישון ביום ראשון הקרוב. לדבריהם, "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. אמנם נושא הדיון ביום א׳ הוא ״הקראה״ של כתב האישום, אבל בפועל לא תתבצע שום הקראה". 

"הסניגורים של ראש הממשלה ישיבו כמקובל שהוא מודע היטב לכל פרטי כתב האישום", מסרו פרקליטי נתניהו. 

הם ציינו כי, "מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג ע״י עורך דין להעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של רה״מ בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר" 

"אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין ״רק לא ביבי״. אמרו פרקליטיו של ראש הממשלה. 

והדגישו, "למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט".

למרות הודעת הפרקליטות, עורכי הדין מצוות ההגנה של ראש הממשלה, הגישו לפני זמן קצר לבית המשפט את נוסח הבקשה לאישור היעדרות של נתניהו מפתיחת הדיון. בין היתר נטען כי נוכחות של נתניהו ומאבטחיו באולם לא תאפשר לקיים את הדיון תחת מגבלות ההתקהלות המבוקשות בשל נגיף הקורונה.


להורדת הקובץ