משרד החינוך: החל מיום ראשון הקרוב הצהרונים ישובו לפעילות במתכונת מלאה

שר החינוך החליט: הצהרונים ישובו לפעילות מלאה. מפעילי הצהרונים יוכלו לשבץ תלמידים מ- 3 קבוצות שונות, המשמעות: עשרות אלפי ילדים יוכלו להצטרף לצהרונים שר החינוך, אלוף במיל' יואב גלנט: "מחזירים את המערכת למסלול בהקדם האפשרי" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 17:50 כה באייר התשפ

משרד החינוך: החל מיום ראשון הקרוב הצהרונים ישובו לפעילות במתכונת מלאה
צהרונים, צילום: shutterstock

בהמשך להנחיית שר החינוך, משרד החינוך מעדכן את מתווה הצהרונים, והחל מיום ראשון הקרוב ה- 24.5.2020 הוא יאפשר להפעיל את הצהרונים במתכונת של קבוצות מעורבות. לאור זאת, עשרות אלפי תלמידים ברחבי הארץ יוכלו להמשיך את רצף יום הלימודים במסגרת בה ניתנת לתלמידים ארוחה חמה, תכנים חינוכיים, חברתיים וערכיים, העשרה וסיוע בשיעורי הבית. 

בעקבות העדכון יוכלו מפעילי הצהרונים לפתוח קבוצה שמורכבת מתלמידים הלומדים בכיתות 
א-ב אשר מגיעים משלוש כיתות שונות לכל היותר. כמו-כן, ניתן יהיה לערב קבוצות מכיתות גן צמודות. העדכון של המשרד מתייחס למסגרת צהרוני ניצנים ומסגרות של צהרונים ציבוריים בלבד.

צהרוני "ניצנים" פועלים בגני הילדים ובכיתות א-ב, אשכולות למ"ס 5-1 בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד. הפעילות שלהם מתקיימת בימים א'-ה' מתום יום הלימודים הפורמלי ועד לשעה 16:00. 

שר החינוך, אלוף במיל', יואב גלנט: "המשימה המיידית והעיקרית שלנו היא להחזיר את פעילות מערכת החינוך על כל חלקיה, ובמסגרת זו גם את הצהרונים. אנו פועלים בכל הכוח לעשות זאת, זהו צעד חשוב שמאפשר להורים לחזור לעבודה ויהיו צעדים נוספים בימים הקרובים".  

מנכ"ל המשרד, שמואל אבואב: "צמצום פערים הוא אחד מהיעדים המרכזיים של המשרד, ולצהרונים יש מקום חשוב בצמצומם. הפעילות המלאה של הצהרונים תאפשר לאלפי תלמידים מרקע כלכלי חברתי נמוך להמשיך וליהנות ממסגרת חינוכית עשירה ואיכותית. לצד זה, פתיחתן המלאה תאפשר להורים רבים לצאת לחזור אל מסגרת העבודה ולהמשיך לקיים שגרת חיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן