ימי הקורונה: מועצת שומרון נאבקת באנטשמיות באירופה

ממשלת ספרד מממנת השתלמות מורים שיוזם ארגון bds אנטישמי. ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן: "בזמן שכל העולם נלחם בקורונה - האנטישמיות מרימה ראש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 16:40 כה באייר התשפ

ימי הקורונה: מועצת שומרון נאבקת באנטשמיות באירופה
ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן בפרלמנט הצרפתי. , צילום: מועצה אזורית שומרון

המועצה האזורית שומרון יצאה למאבק יחד עם ארגון ההסברה היהודי ספרדי Acom, כנגד החלטת המדינה האוטונומית ולנסיה שבספרד, לממן השתלמות למורים אותו מקיים ארגון ה bds המקומי של ולנסיה שבספרד:  bds pais valencia בנושא: "התמודדות עם גזענות"

מדובר בארגון שהוביל את הקמפיין נגד הזמר מתיסיהו, תבע ממנו להביע את עמדותיו בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני ומשזה סירב, הביאו לביטול הופעתו בפסטיבל המוזיקה הבינלאומי במקום. זהו ארגון הנחשב לבעל עמדות אנטישמיות. 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כתב לשגריר ספרד בישראל מנואל גומז-אסבו ולראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, "בזמן שכל העולם נאבק ביחד נגד נגיף הקורונה, האנטישמיים ברחבי העולם לא מפסיקים לעבוד. לבקש מארגון כמו ה BDS לנהל ולארגן קורס מסוג זה זה כמו לבקש מה-KKK לארגן קורס לסולידריות בין לבנים לשחורים.

עוד הוסיף, "אני מבקש להזכיר כי בית המשפט הספרדי הכריז בעבר על ארגון ה BDS כמפלה ומנוגד לחוקה הספרדית ולא ייתכן שבוולנסיה יצפצפו על ההחלטה ושקבוצה שנחשבה על ידי בתי המשפט הספרדיים כמקדמת שנאה, אנטישמיות ומנוגדת לחוקה הספרדית, מארגנת קורס הכשרה למורים באמצעות כספי משלמי המיסים הספרדיים ובתמיכת ממשלת ולנסיה. אני קורא לכם לקרוא את הנהגת חבל ולנסיה לסדר ולפעול לעצירת האנטשימיות בספרד"

מועצה אזורית שומרון פועלת מזה שנים באמצעות  יחידת קשרי החוץ של המועצה למלחמה ב bds באירופה ומלחמה בדה לגיטימציה שנעשית לישראל בכלל וליו"ש בפרט באירופה ובאיזורים נוספים בעולם. 

בחודש דצמבר האחרון יצאה משלחת מהשומרון לפרלמנט בספרד, נפגשה עם חברי פרלמנט אירופי ובצעה פעולות הסברה כנגד ה bds. במהלך הביקור הותקפו חברי המשלחת ע"י פעילי bds שניסו לעצור את כנס ההסברה שהתקיים במקום. למקום הוזעקה משטרה ובילוש. שביקשו מהמשלחת לעצור את הכנס ולצאת מהיציאה האחורית אולם ראש מועצת שומרון התעקש להמשיך בכנס ואמר לשוטרים: "אנחנו ישראלים ויהודים גאים. ואנחנו נצא מהדלת הראשית".

נשיא Acom אנג'ל מאס אמר: "קמפיין ה- BDS בספרד משמש במשך שנים לניצול מוסדות ציבוריים ומשלמי המס, בכדי לקדם את האג'נדה שלהם:  קידום שנאה ואפליה נגד ישראלים ויהודי ספרד."

"ארגון acom לקח על עצמו להאבק במצב הזה, ובאנטישמיות,  אנחנו מביאים לידיעת הפוליטיקאים של האופוזיציה של ספרד את האופי האמיתי של תנועת ה- BDS, אנו מייצרים תמיכה שלא תסולא בפז של ארגונים בינלאומיים, אנו מגנים בתקשורת המקומית והזרה את הפעילות של ה bds וכשהכל נכשל אנו נעזרים בהיכלי הצדק של ספרד, שם כבר ניצחנו 65 תיקים נגד ממשלות מקומיות בספרד שאישרו פעולות מפלות ואנטישמיות  של ארגוני BDS", אמר מאס.