מכבי האש השתלטו על השרפה בגבע בנימין: התושבים הורשו לחזור לבתיהם

מזג האוויר הרותח גורם לשרפות רבות ברחבי הארץ. לוחמיי האש הצליחו להשתלט על שרפת הקוצים שפרצה ביישוב גבע בנימין והתושבים, שפונו מבתיהם, הורשו לחזור אליהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 16:28 כה באייר התשפ

מכבי האש השתלטו על השרפה בגבע בנימין: התושבים הורשו לחזור לבתיהם
השרפה בגבע בנימין, צילום: ארצ'י לאונרד

בשל החום הקיצוני, שריפת קוצים גדולה פרצה היום (ג') ביישוב גבע בנימין שליד ירושלים. כוחות כיבוי ומתנדבים הוזעקו למקום כדי למנוע את התפשטות השריפה לכיוון הבתים. תושבי קו הבתים הראשון של היישוב פונו, אולם לאחר שעה קלה הצליחו מכבי האש להשתלט על השרפה והתושבים הורשו לחזור לבתיהם. 

צילום: ארצ'י לאונרד

 שרפות נוספות פרצו במוקדים נוספים ברחבי הארץ. צוותי הכיבוי וטייסת "אלעד" יחד עם צוותי קק"ל הצליחו להשיג שליטה על שריפת החורש סמוך לקריית יערים. הצוותים יישארו בשטח מחשש להתלקחות חוזרת עקב מזג האוויר החם.

בתוך כך, חברת החשמל הודיעה כי היום (ג') בשעה 13:55 נשבר שיא צריכת החשמל בכל הזמנים. הצריכה עמדה על 13809 מגוואט. השיא הקודם נרשם ביולי 2019 והוא עמד על 13,568. הבוקר הנחה שר האנרגיה הדר' יובל שטייניץ את חברת החשמל להיערך לביקושים הגבוהים. 
 
יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל התייחס לצריכה הגבוה: "חברת החשמל ערוכה להתמודדות עם מצבי קיצון ומוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, במיוחד בזכות העובדים המסורים שלה. מקצוענות, שירות ואחריות זה חלק מה DNA שלנו. כמו שאני נוהג לומר בגאווה – חברת החשמל הינה צבא החשמל לישראל". 

צילום: ארצ'י לאונרד

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן