האם הפסקות החשמל היזומות מתבצעות רק ביישובים ערביים?

בשל הביקוש הגבוה בצריכת החשמל, חברת החשמל מבצעת הפסקות חשמל יזומות, אולם נראה כי היישובים הערבים סובלים יותר מההפסקות היזומות. ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) שיגר מכתב למנכ"ל חברת החשמל וביקש להבין מדוע ישנו פער בין היישובים: "כל התלונות באות מיישובים ערביים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/20 16:25 כה באייר התשפ

האם הפסקות החשמל היזומות מתבצעות רק ביישובים ערביים?
ארכיון, צילום: יוסי וייס

עומס החום, הביקוש הגבוה וכנראה גם מחסור בכושר הייצור מחייבים את חברת החשמל לבצע הפסקות חשמל יזומות ביומיים האחרונים למשך שעות רבות ביישובים רבים בארץ. אולם נראה כי היישובים ההפסקות היזומות מתבצעות יותר ביישובים הערבים מיישובים היהודיים לדוגמה, מבין הישובים בהם הייתה הפסקת חשמל: נצרת, באקה אלגרבייה, סח'נין, אום אלפחם, ג'לג'וליה, כפר קאסם, שעב, ערערה בנגב, משהד, טורעאן, והכפר שאני בו גר מגאר, ועוד.

ח"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) שיגר מכתב למנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, וביקש להבין מדוע ישנו פער בין היישובים: "ההפסקות יצאו לפועל ללא כל הודעה מוקדמת לתושבים, ובלי להתחשב בתנאים הקשים של התושבים בגלל הטמפרטורות הגבוהות ותנאי מזג האוויר הקשים, ובלי להתחשב במקרים רפואיים וצרכים חיוניים בהם אנשים מחוברים למכשירים חשמליים מצילי חיים, ובלי להתחשב בחודש הצום רמדאן והצורך של התושבים המוסלמים לחשמל בכדי להכין ארוחות לשבירת צום".

במכתבו מחה ח"כ עבאס על ההתייחסות הלא טובה של העובדים בקבלת תלונות ופניות הציבור במוקד 103: "בנוסף עולה מהתלונות שאני מקבל, שכל התלונות באות מיישובים ערביים, והמתלוננים הערבים טוענים שהפסקות החשמל מתבצעות רק ביישובים הערביים". 

עבאס דרש לדעת בכמה יישובים בוצעו הפסקות חשמל יזומות ביומיים האחרונים, מהם היישובים שבוצעו בהם הפסקות חשמל? ולמה בכלל מבצעים ניתוקים אלה? האם יש מחסור בכושר הייצור או מסיבות אחרות? ומה תעשה החברה על מנת שניתוקים אלה לא יחזרו שוב בימים הקרובים ובכל גל חום יבוא? ולמה לא מודיעים ללקוחות על הפסקות החשמל היזומות?.

בתוך כך חברת החשמל הודיעה כי היום (ג') בשעה 13:55  נשבר שיא צריכת החשמל בכל הזמנים. 
הצריכה עמדה על 13809 מגוואט. השיא הקודם נרשם ביולי 2019 והוא עמד על 13,568.  שר האנרגיה הדר' יובל שטייניץ הנחה את חברת החשמל להיערך לביקושים הגבוהים. 
 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן