בשל העיכוב בהגדלת קצבאות הנכות: מחאת הנכים מתחדשת

כביש החוף נחסם היום לתנועה לאחר שנכים שהגיעו למקום מחו על כך שקצבת הנכות שלהם טרם הוגדלה, חרף העובדה שחוק הקצבאות חייב את המדינה להגדיל את הסיוע הכספי לנכים

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/05/20 11:35 כה באייר התשפ

בשל העיכוב בהגדלת קצבאות הנכות: מחאת הנכים מתחדשת
הפגנות הנכים. ארכיון, צילום: פלאש 90

הנכים מחדשים את מחאתם על כך שקצבת הנכות טרם עלתה עבורם, וחסמו את כביש מספר 2 - כביש החוף מהנקודה שלפני מחלף זיכרון יעקב מכיוון צפון לכיוון דרום. הנכים הגיעו למרות השרב הכבד השורר היום, ומחו על העיכוב ביישום החוק להעלאת קצבאות הנכות. 

תוך כדי המחאה, הנכים באו בדין ודברים עם כוח משטרה שהגיע למקום וגם חסם את קטע הכביש לזמן וקצר, ואיים על המפגינים כי יקבלו דו"חות במידה וימשיכו לעמוד במקום. לאחר זמן קצר פוזרה המחאה והכביש נפתח מחדש לתנועה.

כזכור, בפברואר 2018 אושרה בכנסת החוק להעלאת קצבאות הנכות, שעתיד היה להיעשות במספר פעימות. הפעימה הראשונה שיצרה לפועל במרץ 2018 העלתה את הקצבה הבסיסית של נכה בדרגת אי-כושר של 100% לסכום של 3,270 ש"ח בחודש, לאחר שעמדה על 2,342 ש"ח.

בנוסף, בחוק נקבע בנוסף כי לאחר ביצוע הפעימה הראשונה שר הרווחה ושר האוצר יבחנו הגדלה הדרגתית של הקצבאות בשנת 2020 ושנת 2021 ויגישו את המלצותיהם עד סוף 2019, עם זאת המלצות כאלו טרם הוגשו בשל המצב הפוליטי, והנכים עדיין מחכים לתוספת בקצבאות במה שהביאם לחדש את המחאה.