המשטרה מציעה: ריקוד דגלים ללא צעידה או פיצול הצעידה למוקדים ביום ירושלים

המשטרה השיבה לבקשה שהוגשה על ידי עמותת עם כלביא המארגנת את האירוע, כיצד לקיים את ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים. העמותה עתרה לבג"ץ כדי לקיים שרשרת ענק אנושית ברחבי ירושלים כחלופה - הדיון בעניין מחר

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 19/05/20 10:55 כה באייר התשפ

המשטרה מציעה: ריקוד דגלים ללא צעידה או פיצול הצעידה למוקדים ביום ירושלים
ארכיון: ריקוד דגלים ביום ירושלים, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

משטרת ישראל מציעה שתי חלופות לריקוד הדגלים המסורתי שמתקיים מידי שנה ביום ירושלים - אירוע בשטח פתוח ללא צעידה או קיום מספר צעדות קטנות במספר מוקדים ברחבי העיר ירושלים. הצעת המשטרה מגיעה לאחר עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי עמותת עם כלביא, שביקשה לקיים את הצעדה כשרשרת אנושית שתחל במרכז העיר ירושלים ותגיע עד לרחבת הכותל מערבי. הדיון בבית המשפט בעניין עתיד להתקיים מחר.

נזכיר, כי עמותת לביא, המארגנת את האירוע, ביקשה אישור מהמשטרה לקיים את השרשרת האנושית הענקית בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אולם המשטרה לא ענתה תחילה. ולכן פנתה העמותה לבית המשפט בבקשה דחופה, כיוון שהאירוע עתיד להיערך ביום חמישי הקרוב והדבר יוצר לו"ז צפוף לקבלת האישור. 

בעתירה שהוגשה ע"י עו"ד נתי רום ועו"ד הלל ברק כתבו העותרים כי לאור האישורים שנתנה המשטרה לקיום הפגנות, כמו גם פתיחתו החלקית של המשק ופתיחת החופים לרחצה, הם סבורים כי האירוע יכול לעמוד בהגבלות. "מדובר באירוע מסורתי, שמתקיים במשך עשרות שנים, והוצע מתווה שנותן מענה לכלל דרישות משרד הבריאות, וכבר אושר באירועים שונים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. לא יעלה על הדעת שיום אחרי שחופי הים, בתי הספר והמסעדות צפויים להיפתח יאסר אירוע בשטח פתוח, תוך שמירה על הכללים. אנו בטוחים שימצא פתרון הולם לקיים את האירוע, תוך שמירה על הכללים בנסיבות המיוחדות שנוצרו, וזאת מתוך חשיבות היום החשוב והמיוחד לבירת ישראל - יום ירושלים, אשר עוגן בחוק כחג.".

עם זאת, העמותה לא שבעת רצון מהצעת המשטרה ומבקשת לאפשר את הבקשה המקורית - קיום שרשרת אנושית בת אלפי משתתפים. "בשבוע בו חזרו בתי הספר לשגרה מלאה וחופי הים יפתחו, אנו מצפים שמשטרת ישראל תאפשר את חגיגות יום ירושלים גם אם במתכונת מצומצמת כפי שביקשנו. עובדת היותנו מצויים בעיצומה של ההתמודדות עם נגיף הקורונה, לא נעלמה מענינו, ועל כן בחרנו לקיים השנה את התהלוכה במתכונת מצומצמת ושונה מאשר בשנים הקודמות, וכמובן, לעמוד בכל הדרישות לקיומו של אירוע בעת הזו. אנו נערכים לרישום רכבים לשיירת הרכבים ולרישום משתתפים לשרשרת האנושית לפי התנאים שיקבעו בבימ"ש."

נזכיר כי מידי שנה, צועדים בריקוד הדגלים עשרות אלפי צועדים, ממרכז העיר ירושלים עד לרחבת הכותל המערבי תוך שירה וריקודים ונשיאת דגלי ישראל. הצועדים נכנסים לרחבת הכותל מכל שערי העיר העתיקה בשמחה ובריקודים, שם מתקיימת תפילה והרקדה המונית בהודיה על שחרורה ואיחודה של העיר, בהשתתפות שרים, רבנים ואישי ציבור. בעקבות המצב המיוחד שנוצר מהקורונה הציעו המארגנים למשטרה מתווה מיוחד כאמור, אשר מתחשב בתקופה הייחודית ובאתגריה.