ניסיון מוצלח בחיסון נגד קורונה: "סיכוי לשיווק - תוך חצי שנה"

חברה אמריקאית ביצעה ניסוי מוצלח בחיסון נגד קורונה. הרופא הראשי של החברה: "אנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, גם במינון הכי נמוך שבדקנו. סיכוי סביר שנראה את החיסון בשוק בתחילת השנה הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 20:52 כד באייר התשפ

ניסיון מוצלח בחיסון נגד קורונה: "סיכוי לשיווק - תוך חצי שנה"
עובדים על חיסון לקורונה בישראל. אילוסטרציה, צילום: באסל עאווידת, פלאש 90

האם נמצא החיסון לקורונה? ובכן, כנראה שזה עוד רחוק, אבל חברה אמריקאית בשם 'מודרנה' הכריזה היום כי החיסון עליו היא עובדת נחל הצלחה בשלב הביניים, ובתוך מספר שבועות היא צפויה להתחיל בשלב הסופי של הניסוי. בניסוי שביצעו בחברה, ניתנו שלושה מינונים - ברמות שונות - של נגיף קורונה מוחלש, לקבוצות נסיינים שונות, על פי מאפיינים רפואיים. בתגובה להודעה זינקו מניות החברה בבורסה.

הרופא הראשי של החברה, טל זקס הישראלי, סיפר בראיון לחדשות 12 על החיסון, על תאריך היעד בו נוכל אולי לראות את החיסון בשוק, ועל האפשרות שנשיא ארה"ב יורה על הלאמת החיסון.

(באדיבות חדשות 12)

לדברי ד"ר זקס, החיסון מסוגל "לעורר את מערכת החיסון, ולייצר נוגדנים ברמה של אנשים שחלו". הוא הוסיף כי "זה עובד ברמה הזו שאנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, במינון הכי נמוך שבדקנו. ברמה הבינונית אנחנו מצליחים לעורר את מערכת החיסון ולעורר נוגדנים ברמה הרבה יותר גבוהה".

השלב הבא של הניסוי, לדברי ד"ר זקס, יגיע בתוך מספר שבועות: "נדע ברגע שנראה תוצאות ממחקר שנקרא פאזה שלישית, את המחקר הזה אנחנו צופים להתחיל בחודש יוני וחודשים לאחר מכן נביא נתונים רשמיים שמוכיחים שהחיסון שלנו מונע את המחלה".

הרופא הראשי של החברה הסביר את ההבדל בין ייצור, לבין שיווק של החיסון בשוק העולמי: "ייצור המוני כבר מתחיל אבל עדיין לא מדובר בשיווק. אנחנו בשלבים הראשונים של הגדלת הייצור שלנו והשיווק יעבוד בזה שנדע שהפיתוח עובד מול המחלה". הוא הוסיף כי "הרשויות צריכות להסכים להתחיל לשווק את החיסון עד סוף השנה הזאת. יש סיכוי סביר שנראה את החיסון בשוק בתחילת השנה הבאה, לפחות בשוק האמריקאי".

על האפשרות כי הממשל האמריקאי יורה על הלאמת החיסון, השיב ד"ר זקס: "הדרך הטובה ביותר לגרום לנו להצליח היא לתת תמיכה. הכוונה היא להגדיל את פסי הייצור ולעשות ייצור גלובלי". הוא הוסיף כי מוקדם מדי לדון בשאלת מחירו של החיסון בשוק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן