מיזם מרגש: "מחבקים את החיילים גם בקורונה"

עשרות קהילות הצטרפו למבצע של ארגון 'צל"ש - צבא לשם שמים' ואימצו מחלקות חיילים שנשארו זמן רב בבסיסים בגלל הקורונה. "סגרנו 50 יום בבסיס – הפינוקים ממש חיממו את הלב". הרב פרץ איינהורן: "הפרויקט יצר אחדות מיוחדת במינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 17:20 כד באייר התשפ

מיזם מרגש: "מחבקים את החיילים גם בקורונה"
ציורי ילדים לחיילים, צילום: ללא

עשרות קהילות הצטרפו בימים האחרונים למיזם של עמותת "צל"ש – צבא לשם שמיים" ואימצו מחלקות חיילים שנותרו זמן רב בבסיסים בשל הקורונה. "אנחנו רגילים לפגוש ולחזק כל שבוע בין מאות לאלפי חיילים בבסיסים וברחבי הארץ", מספר הרב פרץ איינהורן יו"ר צל"ש. "בזמן הקורונה מצד אחד החיילים סגרו זמנים מאוד ארוכים ושוחקים בבסיסים, חודש וחצי ואפילו חודשיים, ומצד שני אנחנו לא יכולנו לפגוש את החיילים בגלל המגבלות, דווקא בתקופה הכל כך קשה הזו".

בעקבות כך החליטו בעמותה לחבק ולחזק את החיילים בצורה שונה מהרגיל. במסגרת המיזם, כל קהילה שנרתמה למבצע אספה סכום של 800 ₪ עבור פינוקים לחיילים, וכן ציורים וברכות מהילדים וחברי הקהילה. את הפינוקים העביר ארגון צל"ש לחיילים באמצעות הכוורת הצבאית היישר לבסיסים. גם הברכות והציורים הועברו לחיילים באמצעים דיגיטליים.

בצל"ש אומרים כי הקהילות שאימצו מחלקות הגיעו מכל רחבי הארץ. "פנו אלינו ממושבים בדרום ומרעננה, משומרון ומהבקעה, מירושלים וירוחם. אפילו פנו יהודים יקרים ממנהטן ומלוס אנג'לס ששמעו על המבצע ותרמו חבילת פינוקים למחלקה של כ- 40 חיילים", מספר הרב פרץ.

כבר כ-15 חבילות פינוקים כבר נשלחו לחיילים מחטיבות גולני, צנחנים, גבעתי, כפיר, שריון, הנדסה קרבית, נח"ל ועוד. קהילות נוספות שהצטרפו בימים האחרונים יתרמו חבילות נוספות. החיילים מצידם הודו מקרב לב לקהילות ולארגון צל"ש והעבירו חזרה לקהילות סרטוני תודה.

"סגרנו בבסיס קרוב ל-50 יום ברצף, והחבילות והפינוקים והמכתבים ממש חיזקו אותנו וחיממו את הלב", סיפר אחד החיילים. "זה עוזר לנו לשמור על שמחה, ועל חיוניות ולהשאיר את הראש למעלה", אמר חייל נוסף. "פשוט מדהים לראות את התגובות של הקהילות", אומר הרב פרץ, שבעצמו הגיע לאימון מילואים תוך כדי הרמת המיזם.