מנדלבליט בטקס חילופי שר המשפטים: "גם כשמנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים"

במסגרת חילופי שר המשפטים נאם היועץ המשפטי לממשלה ודיבר על היחס למערכת המשפט ועל מערכת היחסים בינו ובין השר היוצא אמיר אוחנה: "אין זה סוד כי היו מחלוקות בינינו אך הייתה גם עשייה משותפת וטובה". אוחנה: "הייתם בני לוויה מעניינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 16:25 כד באייר התשפ

מנדלבליט בטקס חילופי שר המשפטים: "גם כשמנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים"
מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

היום (ב') התקיים טקס חילופי השרים במשרד המשפטים, בין אמיר אוחנה ואבי ניסנקורן. בין המשתתפים היה גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ונשא נאום בו דיבר על היחס שמקבלת מערכת המשפט: "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כאשר מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק".

מנדלבליט גם ביקש להודות לשר היוצא אוחנה "אין זה סוד כי היו מחלוקות בינינו אך הייתה גם עשייה משותפת וטובה" בייחוד מתייחס לשיתוף הפעולה בשעת החירום של הקורונה. "בהצלחה בתפקידך כשר לביטחון פנים. משוכנע שעוד נעבוד יחד".

גם השר אוחנה נשא נאום והתייחס לדברי מנדלבליט לגבי היחס למערכת המשפט: "הדברים מפניהם התריעו רבים וגדולים לפני, הדברים מפניהם התרעתי גם אני ביותר מהזדמנות אחת, לא באו על תיקונם. התיקון הכל כך נדרש בתביעה הכללית ובפרקליטות לא קרה, כי המערכת, היום לפחות כבעבר – מכוילת להגן על עוצם ידה יותר משהיא מכוילת להגן על אמון הציבור בה. זה מצער אותי מאוד, אך אני יודע שיום יבוא, והלוואי שהדבר לא יצמח מתוך משבר עמוק, והדברים ייראו אחרת".

עוד הוסיף: "הציבור הישראלי כולו זקוק למערכת משפטית הנהנית מאמון הציבור, אמון אותנטי ולא מעושה – הנובע מפתיחותה של המערכת ולא מהסתגרותה, מהבנה שאור השמש הוא המחטא הטוב ביותר כדברי השופט ברנדייס, ולא חשכת האפלה".

לסיום התייחס גם הוא לעבודתו עם הגורמים השונים במערכת המשפט: "הייתם לי, חרף כל המחלוקות הידועות ולצד ההסכמות שגם כאלה היו, ואפילו לא מעטות – תתפלאו – לבני לוויה מעניינים במסע הזה."