שר החינוך הנכנס יואב גלנט: "אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל"

במסגרת חילופי השרים היום בישראל, נכנס יואב גלנט לתפקידו כשר החינוך החדש: "אני מתכוון להחזיר את מערכת החינוך לעבודה מלאה בכל רחבי מדינת ישראל, על מנת לאפשר להורים לחזור לעבודה ולאפשר למשק לחזור לשגרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 16:19 כד באייר התשפ

שר החינוך הנכנס יואב גלנט: "אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל"
חילופי שרים במשרד החינוך. גלנט ופרץ, צילום: שלומי כהן/לע״מ

בטקס חילופי השרים שהתקיים היום (ב') במשרד החינוך אמר שר החינוך הנכנס,יואב גלנט: "אני נכנס לתפקיד בתחושת שליחות מתוך הרגשה של כובד המשימה והאחריות. אהיה שר החינוך של כל ילדי ישראל, מכל הדתות ומכל המגזרים. לכל ילד יש זכות לקבל חינוך הולם, לערכים,  להשכלה ולהתמודדות עם העידן בו אנו חיים".

השר התייחס למשבר הקורונה ואמר: "אני מתכוון להחזיר את מערכת החינוך לעבודה מלאה בכל רחבי מדינת ישראל, על מנת לאפשר להורים לחזור לעבודה ולאפשר למשק לחזור לשגרה". השר הדגיש את חשיבות חיזוק המורות והמורות, ואמר: "חברה שתדע לטפח את המורות והמורים ואת גאוות היחידה שלהם, היא חברה שתאפשר לתלמידיה להגיע להישגים טובים יותר ועתיד טוב יותר לכולם".

שר החינוך היוצא, הרב רפי פרץ ציין: "כל ילד וילדה בישראל צריכים לדעת שאין תקרת זכוכית, חובתנו לתת להם את הכלים להצליח ללא קשר להיכן הם נולדו או למי - ככה נבנה חברה מלוכדת, יציבה וערכית יותר. קידמנו את הפרויקטים של צמצום פערים, אך יש עוד עבודה רבה כדי שנגיע לשוויון הזדמנויות לכל אחד ואחת. צמצום פערים זהו האתגר הגדול שעומד היום בפנֵי מדינת ישראל. הפערים הולכים וגדלים ואנו רואים בחינוך אחד הכלים המשמעותיים ביותר לצמצום הפערים האלו". 

השר פרץ התייחס גם לתקופת משבר הקורונה ושיבח את צוותי החינוך שעמלו לילות כימים כדי לתת מענה לילדי ישראל בתקופה של משבר ואי וודאות. "בהזדמנות זו אני רוצה לברך אתכם, המורים והמורות, הגננות וכל עובדי ההוראה על המסירות שלכם. אני מאמין בכם ומודה לכל אחד ואחת מכם על ההשקעה האדירה בימים מיוחדים אלו. אתם מהווים דוגמא ומופת לכל תלמידי ותלמידות ישראל", סיכם את דבריו.