שופט העליון בדיון על פתיחת הר הבית: "החוק הישראלי קודם לכל הסכם מדיני"

בעיצומו של הדיון בעתירה נגד ההחלטה להכניס מתפללים יהודים להר הבית בשל סיכומים עם ירדן, העיר שופט בית המשפט העליון יצחק עמית כי חוקי המדינה קודמים לכל הסכם מדיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 12:33 כד באייר התשפ

שופט העליון בדיון על פתיחת הר הבית: "החוק הישראלי קודם לכל הסכם מדיני"
האם יהודים יעלו להר הבית ב-ט' באב? / צילום: Sliman KHder, flash 90, צילום: SLiman Khader/FLASH90

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, שדן היום בעתירה לפתוח את הר הבית העיר במהלך הדיון כי החוק הישראלי קודם לכל הסכם מדיני. היה זה לאחר טיעונים מפורטים של בא כוח העותרים עו"ד איתמר בן גביר שהביא פסיקה מישראל ומהעולם ולפיה דין בנלאומי לא יכול לסתור חוקים של המדינה.

כזכור, בעתירה נטען כי ישראל ערכה הסכם מדיני עם ירדן ולפיו בתמורה לכך שאלפי מוסלמים לא יגיעו להר ויתפללו בתקופת הקורנה, תאסר הכניסה על יהודים ולעומתם 50 מעובדי הווקף יכולים להגיע למקום ולהתפלל.

בעתירה הוסבר כי המדיניות ולפיה לאנשי הוואקף מותר להיכנס ואילו ליהודים לא, היא מדיניות מפלה. עוד נטען כי גם בהשוואה לכותל ומערת המכפלה, שם שמתאפשרת כניסת עשרה יהודים, לא ניתן להחריג את הר הבית וצריך לאפשר גם את הכניסה של מתפללים להר הבית. 

כעת שומעים השופטים את טיעוני הפרקליטות בדלתייים סגורות ובמעמד צד אחד כאשר בא כוח המדינה מבקש להרחיב על ההסכם עם ירדן ולהביא חומר מודיעיני העותרים טוענים שככל שיש חומר מודיעני על ראיות לאיומים במעשי אלימות צריך לעצור את המאיימים, ואין לאסור את הכניסה להר לכל היהודים.