משפחתו של סלומון טקה תובעת מיליונים מהשוטר המואשם בהריגתו

אבו ואמו של סלמון טקה, שמת כתוצאה מירי שביצע לעברו שוטר לפני כשנה, הגישו תביעה אזרחית נגד השוטר הנאשם וזאת במקביל להליך הפלילי המתנהל. "יריות אקדחו של הנתבע גבו את חייו של המנוח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/05/20 12:26 כד באייר התשפ

משפחתו של סלומון טקה תובעת מיליונים מהשוטר המואשם בהריגתו
אביו של סלומון טקה ז"ל בהלוויית בנו בשנה שעברה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמו ואביו של סלומון טקה הגישו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה תביעה על סך 2.5 מיליוני שקלים כנגד משטרת ישראל והקצין המואשם בגרימת מותו של בנם. את התביעה הגישו בשם ההורים עו"ד אביתר קציר ועו"ד גיורא אבן צור. השניים טענו כי "לפנינו מקרה בו איש משטרה האמור לשמש דוגמא ומופת בכל הנוגע לאיפוק ולשמירה על ריסון, חוצה את כל הקווים האדומים ופועל בהפקרות מתוך כוונה לגרום נזק ולמזער 'בשוויון נפש מוחלט' לאפשרות גרימתו של נזק קטלני. בתוך כך הוא זונח אמות מידה בסיסיות של מקצועיות, אחריות ומידתיות".

כזכור, בחודש יוני בשנה שעברה בילה סלומון טקה בן ה-18 יחד עם חבריו בחורשה סמוכה למועדון נוער של עמותת "נירים" בקרית חיים. קצין משטרה שהגיע למקום בבגדים אזרחיים, טען כי ירה לאחר שבמקום התפתח עימות. הקצין הוסיף כי ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו טקה וחבריו ליידות לעברו אבנים. מנגד, עדי ראייה טוענים כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים שנשאלו על ידיו אם היו מעורבים בשוד.

במהלך חקירת מח"ש, נערכה בדיקה בליסטית שאימתה את גרסת קצין המשטרה, לפיה הוא ירה לעבר הרצפה והקליע ניתז ממנה לגופו של טקה והרגו. התוצאה איששה את טענת השוטר.