אביו של החייל עמית בן יגאל ז"ל: "חששתי שהגופה נחטפה"

אביו של לוחם סיירת גולני שנהרג בפעילות מבצעית בשומרון בשבוע שעבר, סיפר הבוקר כי לאחר שקיבל את ההודעה על חילול קבר בנו דאג כי הגופה נחטפה. על מחלל הקבר: "היא לא בריאה ואני מאחל לה רפואה שלמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/20 09:12 כד באייר התשפ

אביו של החייל עמית בן יגאל ז"ל: "חששתי שהגופה נחטפה"
צילום: Yossi Aloni/Flash90

לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל ז"ל, נהרג בשבוע שעבר על ידי מחבלים שהשליכו עליו חלק מבלוק בפעילות מבצעית בכפר יעבד בשומרון. הבוקר (שני) הגיע אביו, ברוך בן יגאל, לראיון בחדשות 12 וסיפר על הרגעים הקשים ועל התחושות לאחר שנודע לו על חילול קברו של בנו והחשש שמא גופת בנו נחטפה מהקבר.

את הידיעה על חילול קברו הטרי של בנו, קיבלו בזמן שבני המשפחה שוחחו עם אלוף פיקוד צפון וקצינים נוספים. האלוף ביקש לעצור את השיחה ולקח את ההורים לחדר צדדי בו בישר להם על חילול הקבר. האב סיפר כי השוק בו היה עם קבלת הידיעה היה גדול מההלם על קבלת הידיעה על נפילת בנו. האב סיפר כי מחשבותיו לקחו אותו לחשש שמא מדובר באירוע ביטחוני והגופה הוצאה מהקבר.

כאשר הגיעו לבית העלמין בבאר יעקב פגשו את איש חברא קדישא שטיפל ביגאל ז"ל וסיפר שהוא בדק וראה שאיש לא נגע בגופה. ברוך ביקש לראות את הגופה "כי זה המשך החיים שלי". בקשתו התקבלה וניתנה לו האפשרות לראות את הבן.

על פי בדיקת מצלמות האבטחה, התברר מאוחר יותר כי ככל הנראה מאחורי המעשה עומדת אישה מעורערת בנפשה. "מי שעשה מעשה כזה הוא מסכן. יש בי חמלה אליה כי היא לא בריאה ואני מאחל לה רפואה שלמה".