מרב מיכאלי הצביעה נגד הקמת הממשלה: "הייתי נאמנה למה שאני מחויבת לו"

למרות שהיא נחשבת חברת הקואליציה, חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) הצביעה נגד הממשלה, ומסבירה לחדשות כיפה כי לא תתנגד באופן אוטומטי לכל החלטה: "כשיש דברים שצריך לקדם אני שמחה להצביע בעדם"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 17/05/20 20:46 כג באייר התשפ

מרב מיכאלי הצביעה נגד הקמת הממשלה: "הייתי נאמנה למה שאני מחויבת לו"
ח"כ מרב מיכאל בהשבעת הממשלה, צילום: כיפה

רגע אחרי שהצביעה נגדה הקמת הממשלה, חברת הכנסת מרב מיכאלי טוענת כי לא תצביע באופן אוטומטי נגד כל החלטה של הממשלה: "כשיש דברים שצריך לקדם, אני שמחה להצביע בעדם". 

מדוע החלטת להצביע נגד הקואליציה? 

"עשיתי את מה שהבטחתי שלוש מערכות בחירות ברצף ואת מה שמצביעי ומצביעות מפלגת העבודה, ואפילו שליש מאוד גדול מחברות וחברי הועדה דרשו ממני לעשות - להיות נאמנה לערכים שלי ולהבטחות שלי ולכן הצבעתי נגד הממשלה". 

ועידת מפלגת העבודה הציעה בעד הכניסה לממשלה, הטענה נגדך שאת לא מקבלת את השיטה הדמוקרטית? 

"אפשר, וזה יהיה לא נכון. דמוקרטיה מאפשרת בכל זאת חופש ביטוי והענות למצפון שלך כשמדובר בדבר כל כך דרמטי. הלכתי שלושה מסעות בחירות ברצף והבטחתי מה שהיושב ראש שלי הבטיח - לא נשב תחת נתניהו ולא נשב בממשלת ימין, לא משנה שיש בה חלקים נוספים היא עדיין ממשלת ימין. אמרנו שאנחנו נהיה נגד סיפוח חד צדדי משטחי מיהודה ושומרון שהממשלה הזו מתכוונת לעשות, הייתי נאמנה למה שאני מחויבת לו". 

איך את מגדירה את עצמך, אופוזיציה או קואליציה? 

"אני חברה מפלגת העבודה שהצביעה נגד הממשלה. באשר להצבעות - אני לא הצבעתי נגד באופן אוטומטי גם שהייתי באופוזיציה. כשיש דברים שצריך לקדם, אני שמחה להצביע בעדם. כשיש דברים שהם מסוכנים בעיני למדינת ישראל אני אצביע נגדם".